Verhoogt een ssd kaart het aantal Ghz?

ik ben van plan om een ssd kaart te halen (de crucial mx500 250GB) en ik heb 2.00 Ghz. als ik dan een ssd kaart aanschaf word het aantal GHz dan ook hoger?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Nee. Het kan wel zijn dat je PC vlotter wordt, maar de processor wordt er niet sneller van. Een berekening die dus puur op de CPU plaatsvindt heeft dus geen voordeel van SSD. Als je Windows installeert op je SSD en wat programma's zullen Windows en die programma's sneller starten.
5 jaar geleden
"GHz" slaat alleen op de rekenkracht van de computer. Dat is inderdaad een belangrijke indicator m.b.t. de snelheid. In vroeger tijden was het zelfs veruit de belangrijkste.

Tegenwoordig zijn de programma's echter zo groot dat er systemen zijn ontwikkeld om daar mee om te gaan. Een belangrijk onderdeel daarvan is dat er heel veel tijdelijke informatie op de harde schijf wordt opgeslagen.

Data opslaan op de harde schijf is echter relatief tijdrovend. Omdat in een moderne PC er erg veel data heen en weer naar de schijf gaat is de snelheid van die harde schijf een steeds belangrijkere factor geworden. (Maar niet de enige ! Er zijn diverse andere factoren die een rol spelen: o.a. het soort programma's dat je draait, de hoeveelheid werkgeheugen, je grafische kaart, het aantal processoren en de snelheid daarvan, enz.)

Een SSD is een principieel andere techniek dan de good-old harde SCHIJF. Het voordeel van die techniek is dat de wachttijd die de schijf nodig heeft om het juiste stukje van de schijf onder de leeskop te positioneren ontbreekt. Een SSD kan meteen, rechtstreeks op de juiste plek schrijven. De SSD is daarom veel sneller dan een klassieke harde schijf.
Dat versnelt dus de dataoverdracht van en naar de processor, die op zijn beurt dus sneller aan z'n rekenwerk kan beginnen en dus ook eerder klaar is.

Dus om antwoord op je vraag te geven: nee, de snelheid (in GHz) van je PC gaat er niet mee omhoog, maar, ja je PC zal wel sneller aanvoelen. Verwacht echter geen wonderen ! Een ouwe trage bak zal een ouwe (iets minder) trage bak blijven !
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Nee aantal Ghz of cpu snelheid blijft hetzelfde.
Je zal echter een behoorlijk snellere pc hebben, maar dit is ook afhankelijk van het gebruikte programma. Zo zullen spellen sneller opstarten, echter niet vlotter spelen.