Vakantieveilingen.nl>>Waarom drijven sommige sukkels de prijs op?

In plaats van dat je met z'n allen laag biedt, drijven sommigen de prijs op door ineens 25,- meer dan hun voorganger te bieden. Why?? Blijf toch laag bieden dan is degene die uiteindelijk wint toch goedkoper uit? De winnaar kun je zelf ook zijn!!

Zucht...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb ook een tijdje geboden via Vakantieveilingen.nl. Ik merkte dat sommige aanbieding heel kort liepen. De kans dat je 's avonds voor een redelijk prijs wint, is relatief laag. Daarvoor is het gewoon te druk. Ik heb uiteindelijk gewonnen door overdag te bieden op een kortlopende aanbieding. Vooraf heb ik wel gecontroleerd of het niet goedkoper was, om het zelf te organiseren ipv te bieden. Waarom drijven mensen de prijs op. Ik heb soms het vermoeden dat daar mensen voor ingehuurd worden (of wellicht bij het bedrijf werken). Dat gevoel heb ik ook wel eens bij MP. Maar ja, bewijzen dat zal niet zo snel lukken tenzij iemand uit de school klapt

Iemand die een bepaalde vakantie erg graag wilt en daardoor hoger inzet om een langdurig proces te voorkomen, is in jouw ogen een sukkel? Is volgens mij tevens ook antwoord op je vraag: omdat mensen graag een bepaalde vakantie willen en niet zitten te wachten op een dagenlange biedshow!

Wel eens op het idee gekomen dat die "sukkels" de mensen achter de site zelf zijn die op die manier op een hogere opbrengst hopen uit te komen? Daarnaast is het goed mogelijk dat iemand door 25 Euro meer te bieden hoopt daarmee de drempel voor een ander net te hoog gelegd te hebben, waardoor ze zelf de "winnaar" zijn.

Ik vermoed omdat er ook mensen van het bedrijf zelf op zitten die de prijs omhoog schroeven...

Ik heb wel eens gedacht dat de mensen die het "opdrijven" dat in opdracht doen. Bevestiging heb ik hier niet van..... Ik zit er zelf ook wel eens op en soms heb je idd echt een goede aanbieding, met die gedachte kan ik me voorstellen dat mensen blijven bieden. Slim is het niet, maar als jij het niet doet, doet een ander het wel lijkt. Als je kijkt wat je bij een rechtstreekse boeking betaald (ik zoek dat altijd uit), kun je op vakantieveilingen vaak regelmatig bieden voordat je aan het bedrag van de rechtstreekse boeking zit.

je hebt meer van die sites idd... en ik heb t idee dat het mensen zijn die er nieuw op zijn en nog niet weten hoe t werkt. dat is enorm balen als je het er zelf op voorzien hebt ja... ff flink zuchten en doorgaan met je leven...

Bij een veiling word je vaak meegezogen in het bieden: - ah 1 eurootje meer, daar ga ik het toch niet voor laten liggen, daar ga ik over. Het zou immers toch sneu zijn moest je de bieding op een eurootje na missen. Als er dan iemand 25 euro bovenop gooit, is dat voor veel mensen een wake-up call: - oh maar zoveel wil ik er niet voor geven Je verliest de veiling niet meer op 1 euro maar op 25 euro, dat is nog wel acceptabel. M.a.w. als je een reis heel graag wil kan je er beter ineens een heel pak bovenop gooien zodat de anderen ontmoedigd raken.

Ik zie dat ook vaak. Wordt er uren niet geboden en in ene gaat men 25 eur omhoog. OF sommige zaken gaan voor meer weg dan de prijs bij de leverancier. Het rondvluchtje gaat vaak voor dik 120 euro weg. Bij het bedrijf zelf is het goedkoper. Rijbewijs BE is niet goedkoop maar gaat altijd dik in de prijs weg.

omdat sommige mensen wel werk hebben en daarom ook af en toe op vakantie willen maar niet al hun tijd en energie kunnen besteden aan dat op het allergoedkoopst te doen. wellicht werken deze mensen bij organisaties die normaal betalen en niet hun personeel constant uitpersen om maar een zo'n laag mogelijk prijs te kunnen bieden.

waarom dat gedaan wordt? omdat men het zo graag wil. ik deed er ook even aan mee, maar het is me te veel gedoe. elders op internet zijn ook heel leuke aanbiedingen te vinden. regelmatig boek ik een midweek oid bij actie van de dag.nl

Iedereen biedt volgens zijn/haar eigen taktiek. Dat kan 1 euro zijn of 100 euro. Laag bieden kan een taktiek zijn, hoog bieden ook. Je probeert te winnen en anderen af te troeven.

De meeste antwoorden hierboven hebben te maken met prijsopdrijving door het bedrijf maar dat terzijde. Het antwoord op de vraag. Iemand wil de reis gewoon hebben en dan troeft hij de anderen af door hoger te bieden. Hij denkt dan dat anderen ontmoedigd worden en niet meer bieden. maar dat is niet altijd het geval. In dat geval zou het prijsopdrijving kunnen zijn, maar als je niet wilt dan bied je daar toch niet overheen?

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100