Wat is de beste ( simpelste ) video recorder voor iemand die totaal niet kan filmen?

Ik zou ook zo graag eens een filmpje willen maken en dan b.v. op you tube willen zetten. Maar.... Ik heb geen video recorder en kan totaal niet filmen. Welke camera kan ik dan het beste kopen. Dus een heel simpele. En is er ergens een Nederlandse les " hoe zet ik een filmpje op internet"? Ik heb in mijn omgeving niemand die mij dit kan voordoen of kan leren. Wie helpt mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het je voornamelijk gaat om filmpjes voor Youtube, koop dan een Sony Bloggie. Deze is bijzonder handzaam en makkelijk in je zak te steken, kost rond de 160 euro en filmt zelfs in full HD. Foto's kun je er ook mee nemen (5 mp).

De beelden bij goed weer zijn uitstekend. De nadelen zijn dat de camera geen optische zoom heeft en bij donkerder weer minder presteert dan duurdere modellen.

Dit model is er in 4 hippe kleuren, mocht je dat belangrijk vinden. Er zit ook USB op zodat je de camera direct aan je pc kunt koppelen.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai, Ja natuurlijk wil ik wel graag eens een filmpje op you tube zetten. Maar als het goed lukt wil ik kijken of er nog meer mee te doen is. Ik ga beslist een kijken naar z'n Sony Bloggie. Maar ik laat mij ook adviseren overe andere modellen. Nog bedankt!

Andere antwoorden (5)

voor goedkope videorecorders kun je tweede hans kijken op marktplaats, ook www.bol.com bied veel aan!

En hier kun je vinden hoe je een filmpje op youtube zet:

http://www.hoedoe.nl/computers/internet/websites/youtube/hoe-zet-ik-een-filmpje-op-youtube

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een videorecorder zal je weinig kunnen.
koop maar een digitale videocamera, koop eventueel bij behorende aansluitingen en kabels zodat je de camera op jouw pc kan aansluiten.

De camera's werken allemaal ongeveer hetzelfde, alleen de kwaliteit en plaatsen van de knoppen kunnen wat verschillen. Ook hangt daar een prijskaartje aan.

Op youtube staan tutorials met uitleg hoe je een filmpje online zet. (bijgevoegd bij bron)

het werkt in principe hetzelfde als een foto op hyves plaatsen, alleen duurt het wat langer omdat het bestand wat groter is.

maak daarvoor een account aan bij youtube

Aangezien youtube ook in Nederlandse taal in te stellen is, is het een fluitje van een cent om deze te uploaden.

hulp nodig? PM mij even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt. Kun je zien wat een leek ik ben met mijn video camera. Dus ik koop een digitale camera, waar ik ook filmpjes mee kan maken. Hoe lang mag eigenlijk een you tube duren???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een youtube filmpje, ongeveer 10 minuten
Je hebt al wat bruikbare tips over een recorder en om het op de tube te zetten. Hier tips voor het maken van een filmpje:
1. probeer een verhaal neer te zetten. Dat wil zeggen met een kop, een romp en een staart.
2. Let op het licht. Hoe meer ervan hoe harder de beelden.
Hoe direkter idemdito. Kleuren hebben ook een taal.
3. Let op de kompositie van het beeld. Wil je evenwicht erin zorg dan dat het evenwichtig verspreid is. Wil je daarentegen zoiets als eenzaamheid dan staat je voorwerp in een lege ruimte of exentrisch of je schiet beelden met een lage horizon bijvoorbeeld.
Let ook op de lijnen. Probeer zoveel mogelijk diepte te krijgen of als je dat juist niet wilt horizontalen die blokkeren. Wat daarachter zit doet dan niet mee.
4. Wil je iets impressionistisch kies dan voor zachte overgangen (kleuren of grijswaarden). Wil je iets expressionistisch dan kies je voor scherpe randen tussen contrasten bij tinten en objekten.

Je moet deze punten ook in elkaars verlengde kunnen leggen.

5. Koop een videobewerkinsprogramma. Er zijn er al voor minder dan 50 euro en je kan ermee plakken, knippen en meer. Er zijn erbij waar je met een paar simpele handelingen het resultaat direkt op Utube zetten kan.

Veel plezier. al doende leert men en het is een leuke hobby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel simpel wilt filmen, gebruik dan een digitaal fototoestel. De filmpjes zijn misschien van wat mindere kwaliteit, maar het is wel een kwestie van 1 druk op de knop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, heel erg bedankt voor je reactie. Er zijn meer reactie's geweest over een digitale camera. Dus... Dat is wel het eerste wat ik aanschaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wilde het ook net zeggen, een 'gewoon' cameraatje is echt handig. Ik heb een panasomic lumix of zoiets, het geluid is behoorlijk goed en de filmpjes lekker makkelijk.
Digitaal is altijd beter, en kost bijna evenveel als een "oude" video recorder