hoe geraak ik van die compatibiliteitsmodus af?

ik ben momenteel enkele teksten aan het herwerken die ik naar mezelf heb doorgestuurd vanop mijn werk zodat ik het thuis kan doen. Nu zitten die teksten in een "compatibiliteitsmodus" whatever this may be. DUs ik heb moeite met ze op te slaan. Niet altijd maar soms. Ik heb de tekst dan geknipt en geplakt in een leeg document maar nog steeds is hij in de compatibiliteitsmodus.
Het lettertype wijzigen gaat ook niet zomaar. Ik krijg dan "calibri hoofdtekst" en dat ziet er anders uit dan gewoon calibri. Doe ik alles selecteren en kijk ik naar het lettertype dan verschijnt er zelf geen lettertype. Dus als ik om wil zetten in gewoon calibri zie ik dat niet in het vakje verschijnen.
Nu kon ik het omzetten via de veiligheidsinstellingen, maar ook dat lukt niet. Hij doet het gewoon niet.
Hoe geraak ik hier uit? Ik moet alle teksten in één document gieten, dus ook enkele die op mijn pc staan in gewone modus en het is heel hinderlijk dat ik die niet allemaal in hetzelfde lettertype krijg bv.

20.2K
SimonV
5 jaar geleden
Gokje: op je werk gebruik je Macs?
Misschien werkt dit dan:
Klik in het menu Bestand op Opslaan als.
Klik in het snelmenu Indeling op Word-Document (.docx).
Zorg dat het selectievakje compatibiliteit met Word 98-2004 behouden uitgeschakeld is.
Klik op Opslaan. https://support.office.com/nl-nl/article/bij-mijn-documentnaam-staat-compatibiliteitsmodus-e9c21150-dbd7-41ea-bb00-f86a38c6a9f1

Antwoorden (1)

van de mircrosoft website

Wanneer u in Microsoft Word 2010 een document opent dat in een eerdere versie van Word is gemaakt, wordt de compatibiliteitsmodus ingeschakeld en wordt Compatibiliteitsmodus weergegeven op de titelbalk van het documentvenster.

De compatibiliteitsmodus zorgt ervoor dat er geen nieuwe of verbeterde functies in Word 2010 beschikbaar zijn terwijl u aan een document werkt, zodat iedereen die met een vorige versie van Word werkt over alle bewerkingsmogelijkheden beschikt..........................

Als u op uw computer de optie bekende extensies weer geven op aan zet ( te vinden onder mapopties ).
Dan zult u zien dat uw documenten nog de extensie hebben van .doc of .xls terwijl de nieuwere office 2010 documenten de extensie hebben van .Docx of .xlsx.
Niets mis mee.

Wilt u dit wijzigen, dan moet u als u uw document wilt op slaan, kiezen voor de optie "opslaan als" in het tabblad bestand.
U ziet dan een rol menu alwaar u de diverse opties kunt vinden.
U moet dan uw document opslaan als docx of xlsc, deze staat bovenin het rolmenu van het tabblad opslaan als.