Hoe stel ik mijn wifi in op mijn nieuwe computer?

Ik heb recentelijk een nieuwe pc gekocht (tweede hands), een Dell 990 optiplex. Ik weet niet of de naam van het model er toe doet maar ik zet het er voor de zekerheid eventjes bij, en ik kan niet eens een wifi netwerk selecteren om een wachtwoord in te vullen. Ik heb speciaal een router met modem ernaast gezet en die met een ethernetkabel verbonden naar mijn pc toe, maar ondanks dat detecteert de computer niet dat netwerk. En daarbij ook letterlijk geen enkel ander netwerk. Zou iemand mij (en anderen als zij dit zien en hetzelfde probleem hebben) kunnen vertellen hoe ik dat oplos?

LeonardN
5 jaar geleden
Wat is je idee om te gaan doen met deze PC?
Lukie02
5 jaar geleden
Ik ga het gebruiken om er filmmuziek mee te maken, om wat spelletjes ermee te spelen en om op netflix of youtube enzovoorts te gaan.
LeonardN
5 jaar geleden
Wat voor spelletjes? Welk model 990 heb je? https://osxlatitude.com/uploads/monthly_07_2014/post-1549-0-33883300-1406450291.jpg

Antwoorden (1)

Je PC heeft geen Wi-Fi-adapter dus Wi-Fi kan enkel als je met een losse USB-dongle gaat werken. Je kan wel via de reguliere netwerkadapter verbinding maken als je de juiste netwerladapter-driver hebt geïnstalleerd (of als deze al goed staat). Je hebt dan niet te maken met een netwerk.
---
Of je kan een Wi-Fi PCIe-insteekkaart nemen.
---
Toch een minmale kans dat je een WLAN adapter hebt:
http://www.dell.com/support/home/nl/nl/nlbsdt1/product-support/product/optiplex-990/drivers
---
Mocht je toch een ingebouwde Wi-Fi adapter hebben (wat ik betwijfel) is het ook kwestie om te kijken of deze geïnstalleerd is.
Windowsknop+X
Apparaatbeheer
Kijk hoeveel netwerkadapters er staan.
Kijk ook of er apparaten zijn zonder drivers.
Toegevoegd op 22 mei 2018 19:21: tekst
5 jaar geleden
Lukie02
5 jaar geleden
Wauw, dankjewel voor je reactie, hier kan ik wat mee. Ik ga er achter aan