Maakt de MacBook Pro zelf een backup?

Ik hoop natuurlijk van wel!

Mijn laptop is dus in het water gevallen en doet het nu niet meer. Ik had geen backup handmatig gemaakt en werkte ook niet op de cloud. Betekent het dat ik dan al mijn bestanden kwijt ben?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Ja helaas, je moet zelf je backup maken.
Wellicht is de harddisk nog uit te lezen, anders pech.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mac's hebben een standaard voorziening 'Time Machine' om automatisch backups te maken, maar die moet je wel eerst activeren en instellen. Als je dat niet gedaan hebt, heb je waarschijnlijk geen backup behalve hetgeen je misschien nog in de Cloud kunt terugvinden.
paulus811
5 jaar geleden
Als je niet van te voren Time Machine hebt ingesteld is dat inderdaad lastig.

Je kan een gegevensherstel programma proberen zoals bijvoorbeeld EaseUS om te kijken of je je bestanden kan vinden als je je harde schijf aan een andere computer koppelt.

Of als je bestanden echt heel belangrijk waren een professionele herstelservice. Maar deze kunnen weleens duur zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Afhankelijk van het type macbook (pre 2017) kun je de SSD eruit schroeven en voor €15 een USB->PCie of SATA bridge kopen, sluit deze bridge via USB aan op een andere Mac of PC met Paragon HFS+ driver, en kopieer je bestanden via deze manier. Voor MBP's van 2017 en na die tijd heeft de SSD vast gesoldeerd en heb je een beetje pech. Early 2013's hebben een M2 SATA interface, de Late 2013's tot 2017 hebben een M2 PCIe interface en deze zijn niet uitwisselbaar, let hier op tijdens de aankoop van zo'n bridge.