Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe vpn gebruiken?

Ik wil gebruik maken van vpn. Hoe moet ik dit doen, heb al verschillende artikels gelezen. Maar nog steeds niet duidelijk of ik een vpn via instellingen moet maken of via een app berbinding maken. Heb touch vpn in de microsoft store gedownload als dit genoeg is graag laten weten.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Om deze vraag goed te beantwoorden moet je eigenlijk vertellen waarmee je verbinding wil maken, zoals indien je met je eigen huis wil verbinden je modem(merk) thuis, of een commerciële oplossing waaruit het doel is je locatie te verhullen wegens geo-restricties. Maar naast de app(windows heeft ook een VPN client ingebouwd) heb je certificaten of een PSK(pre shared key) nodig, en je moet wat instellingen maken op die app/client om een correcte verbinding op te zetten. Dus alleen een app downloaden is niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik wil mijn locatie verhullen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
" Ik wil mijn locatie verhullen"
Gebruik dan ' Strong Proxy' extensie voor Chrome, dan zit je met één klik virtueel in het buitenland, gratis bovendien.
https://chrome.google.com/webstore/detail/strong-proxy-free-fast-pr/ahcoedgggbhcdgmhhhhliafnbcifmdln

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Een VPN aanbieder heeft (meestal) eigen software. Deze software moet je installeren op je computer en vervolgens moet je de dienst aanzetten. Wanneer je dit hebt gedaan maak je gebruik van VPN. Om dit te testen zou je voordat je de software aanzet kunnen kijken wat je IP is. Dit kan via http://www.whatsmyip.org nadat je de software hebt aangezien zou je IP adres veranderd moeten zijn.

Je hebt ook een tweede manier namelijk een DD-WRT (alternatieve firmware) installeren op je router. Nadat je deze firmware hebt geïnstalleerd moet je bepaalde gegevens (bijhorende van je VPN aanbieder) invullen. Zie: https://www.vpngids.nl/tips/router-instellen-voor-vpn-gebruik/ voor meer informatie.

Om gebruikt te maken van touchvpn hoef je alleen de app te openen en op connect te drukken.
toelichting: als je, je IP hebt bekeken en je zet daarna je VPN aan en je wilt je IP dan zien vergeet dan niet om op F5 te drukken.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 30 april 2018 17:42: tekst
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Je hebt ook een tweede manier namelijk een DD-WRT (alternatieve firmware) installeren op je router."
Veel moderne routers zoals Fritz!box hebben dit al gewoon standaard in de functieset zitten, openWRT is leuk, maar voor velen een net te lastig klusje om FW op je router te flashen zonder te bricken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor informatie, het ip-adres blijft helaas hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
" Bedankt voor informatie, het ip-adres blijft helaas hetzelfde."
Dan wordt de verbinding niet goed opgebouwd, heb je een indicatie op die VPN app waardoor je het idee krijgt goed verbonden te zijn? Groen lampje o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
- Buurmannetje
Dat wist ik niet, goed om te weten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
buurmannetje
ja vanonder bij mijn wifi verbinding komt vpn te staan
lukt het dan wel? dit staat er anders nooit
https://hide.me/en/?AID=12317785&PID=8516501&SID=v0304000103752ed4832406914712963010dbfb754df4

als je naar deze site gaat kun je een trial versie proberen.
Doe dit en je kunt steeds de trial versie opnieuw starten als ie verlopen is.

Het werkt automatisch het enige wat je moet doen is:
als je wifi niet meer werkt druk je met je rechtermuisknop op het wifi teken,
druk je op netwerk- en internetinstellingen openen
dan druk je rechts op adapter opties wijzigen
dan gaat u naar uw wifi
dan gaat u naar eigenschappen
dan drukt u op internet protocol versie 4
en dan zet u beide bolletje op automatisch

veel succes ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou een app gebruiken. Dat is lekker makkelijk en kun je bovendien zowel op je computer tablet of smartphone gebruiken. Goede nederlandstalige handleiding vind je bijvoorbeeld op https://internet-op-vakantie.nl. Daar adviseren ze ipvanish, maar er zijn veel aanbieders. Met deze heb ik in ieder geval zelf veel ervaring en het werkt snel en betrouwbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing