Hoe krijg ik rijen precies goed onder elkaar? (Dreamweaver/HTML)

Hoe krijg ik het dat ik 4 onderdelen op mn index.html krijg, maar dan ook echt direct onder elkaar, niet met ruimte ertussen?

Mijn pagina is

body = 960px width

Header 72px height

Menu bar 30px height

Content (verschilt, maar zeg:) auto

Footer 25px height

Geen van alle bovengenoemde onderdelen krijg ik goed onder elkaar. Er blijft telkens minimaal 1 regel open voordat het nieuwe onderdeel komt (op design, niet in de code natuurlijk)

Dit zorgt voor bij mij een lelijke lay-out.
Dus hoe krijg ik het voor elkaar?

Additionele vraag: Ik wil een under/breakline op mn pagina hebben, precies gelijk aan de onderkant van de menu bar, maar dan wel pagina breed (960px dus). Hoe krijg ik dat voor elkaar? Want dat lukt me ook niet i.v.m. die open regel telkens.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor beeldende informatie: www.ssmc.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zet ten eerste margin:0; op al de elementen die je noemt.

Krijg je dan nog steeds witruimte tussen de onderdelen, zorg dan dat je in de broncode geen tabs, spaties of lege regels tussen de tags hebt zitten. In sommige browsers zorgt dat toch nog voor witruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet precies wat je bedoelt, je zou
  • kunnen gebruiken. Is het voor een 'tabel' kan je de en gebruiken
    Verwijderde gebruiker
    12 jaar geleden
    Verwijderde gebruiker
    12 jaar geleden
    Als je kijkt op www.ssmc.nl dan zie je dat het menu niet precies onder mijn logo zit. Zowel dus via je browser, als in Dreamweaver zie je hier ruimte tussen zitten. Ik wil deze ruimte kwijt. En over die underline.. zie: www.bartvernhout.nl
    Hier zie je onder de menubalk, paginabreed, een lijn staan. Dit wil ik ook, precies hetzelfde.
    Bedoel je dat de subitems in je menubar (Item 2 item 3) te ver uit elkaar staan ? Daar zit geen lege regel tussen (zoals bij "mouseover" ook goed is te zien), maar doordat de hoogte niet is gedefineerd, krijg je standaardwaarde die bij
  • cq het gebruikte lettertype behoort. Misschien moet je het Javascript wat het menu maakt even goed bekijken op evt. toelichting mbt vormgeving. (zo te zien in je broncode is het script: SpryAssets/SpryMenuBar.js)

    Toegevoegd na 14 minuten:
    NB De opmaak staat in: SpryMenuBarHorizontal.css
  • (Lees meer...)