MEDION AKOYA E3216 (MD61800) van Aldi: waaraan kan ik checken of dit een goede aanbieding is?

Binnenkort is er in Aldi een notebook in de aanbieding https://nl.aldi.be/aldi_notebook_338_cm_133_48_5_3054_32962.html
Het leuke vind ik dat hij ook als tablet kan worden gebruikt. Maar hoe kan ik zien welke anderre goed eigenschappen hij heeft? bij Medion zelf vind ik het model niet, ook geen reviews.
Ik vind het vooral belangrijk dat hij vlot is mijn vorige was zooo traag.
Ik zie ook geen cd (tenzij ik erover kijk).... dat is wel vervelend want ik heb voor mijn printer enkel een cd plus kijk ik ook graag cd's op mijn laptop. Natuurijk kan ik mijn beamer aansluiten, maar kan dat zomaar bij elk model?
Bedankt alvast voor de info!

2.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat raar dat je niks kan vinden, ik typ het modelnummer in, en praktisch de eerste hit is een review: https://www.notebookcheck.net/Medion-Akoya-E3216-MD61800.282498.0.html
Amadea
5 jaar geleden
In zo'n dun apparaat past geen cd-lezer, dus helaas dat gaat niet door.
liveisgreat
5 jaar geleden
ja buurmannetje is dat een betrouwbare site? ik zou graag zo reviews hebben van mensen die hem gebruiken, bv bij medion zelf.
Maar denk je da tik dat kan vertrouwen die notebookcheck site? en is 4 GB sterk genoeg of telt dat niet? Ik weet dat het met computer zo duidelijk niet is als men bv. zegt 32 GB gebeugen en 4 GB geheugen is het die 4 GB die telt en niet die 32 GB. Begrijp dat allemaal niet goed, maar bon....
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"ik zou graag zo reviews hebben van mensen die hem gebruiken, bv bij medion zelf. "
Maar dat is preken voor eigen parochie denk je niet, want hoe zou jij je eigen product reviewen? Je kunt Medion niet als objectieve bron voor review gebruiken, dat moeten inderdaad onafhankelijke gebruikers zijn, maar niet elke gebruiker is even handig. 4GB is niet heel ruim, maar je kunt ermee uit de voeten, en 64GB opslag is echt aan de magere kant, windows zelf neemt iets van 20GB in beslag, dus blijft er netto niet heel veel over.
Pieter2011
5 jaar geleden
Zie testresultaten: http://www.computerbild.de/artikel/cb-Tests-Notebooks-Netbooks-Medion-Akoya-E3216-Aldi-Notebook-Test-18752291.html
liveisgreat
5 jaar geleden
dan wacht ik nog wat en ga voor 8gb...hopelijk vind ik die dan ook in een vorm waarbij ik er een tablet van kan maken
LeonardN
5 jaar geleden
Mensen willen tegenwoordig iets geks. Zowel oude schijfjes in een apparaat als een hip dun en tabletachtige laptop/convertible. Het is of meegaan met de tijd en schijfjes laten voor wat ze zijn, wellicht deze overzetten op een HDD oid. OF grotere apparaten blijven kopen. Daarnaast heb je het over traag. Welnu de specs van die laptop zijn nu niet echt je-van-het. "dat is wel vervelend want ik heb voor mijn printer enkel een cd"
Dat maakt niks uit. Windows update zelf wel de driver of anders kan je driver van de fabrikant downloaden.
Een beamer aansluiten kan als de juiste video-uitgangen erop zitten. Overigens luister je in de regel CD's en bekijk je DVD's.

Antwoorden (1)

De Medion Akoya E3216-notebook, ook bekend als Aldi Convertible (te zien in de video), maakte indruk op ons in de test, vooral door het zeer goede display. In een prijsklasse van minder dan 400 euro zul je zulke goede waarden nog steeds vrij zeldzaam vinden. Een ander sterk argument voor de Medion Convertible is de zeer goede prijs-prestatieverhouding, zelfs als u een beetje opslagruimte hebt met slechts 64 GB flashgeheugen. Voor ongeveer 10 euro minder biedt het alternatief van TrekStor zichzelf - omdat hier het flash-geheugen uitgebreid kan worden met een interne SSD.

voordelen
Stralend display
Waar voor je geld
nadelen
Slechts 64 GB aan flash-geheugen
Vingerafdruksensor neemt oppervlak van het touchpad in
fremar