Kun je blijven internetten tijdens onweer?

Het onweert hier nu, en is redelijk dichtbij volgens mij. Kan ik blijven internetten of is het het slimst om 'm nu uit te zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (10)

daar stond toevallig een stukje over in de nuon-gids.
als het onweer echt dichtbij is, is het verstandiger de stekkers uit je apparaten te halen, dus ook uit je pc.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het voldoende om de computer uit te zetten? Ik kan niet bij die stekker
Rieneke1
13 jaar geleden
er staat: trek stekkers, modem- en antennekabels uit de stopcontacten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Nog niet zo heel lang geleden is hier in de buurt de bliksem ingeslagen. Een hele wijk heeft nieuwe tv's en pc moeten kopen. Ook andere apparaten (zoals alarm ed) waren kapot. Inderdaad tijdens onweer beter alles uittrekken. Uitzetten helpt niets...
Rieneke1
13 jaar geleden
als er drie seconden zitten tussen de flits en de klap, is het onweer 1 km verder, en dat is aardig dichtbij.
Ja hoor!
Hier is nu onweer, en ik zit nog steeds op internet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal door de onweer komen dan zeker;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bewijst dat het kan.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoel ik!
En mijn haar zit nog steeds goed;-)
Als je in de tuin zit tijdens onweer zou ik nu maar binnen gaan internetten!

Nee grapje, als de bliksem in je huis slaat zullen vaak de bepaalde apparaten beschadigd kunnen raken.
Bij mij was ooit de bliksem ingeslagen en was de alarminstallatie (die op de telefoonkabel zat) volledig vernield. Het had weinig gescheeld of mijn pc en mijn tv waren ook verbrand. Alles wat dus op de tv/telefoon kabel is aangesloten kan dus verbranden.
Als het dus heel dichtbij is zou ik toch even de stekkers eruit trekken van je tv en de computer.

Ik heb ook wel eens gehoord dat het niet verstandig is om te gaan strijken tijdens onweer maar ik weet niet of dit waar is. Maar daar zullen ongetwijfeld reacties op komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd beter om alle stekkers er uit te trekken behalve van de PC ook van de televisie en de audio-installatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je computer echt beter uit zetten.
Zie een eerder gestelde vraag voor een goed antwoord. Ook antwoordt daar een ervaringsdeskundige die ook dacht dat dit onzin was, maar nu door ervaring wijzer is geworden.
Zie:http://www.goeievraag.nl/vraag/televisie-computer-elektronische-apparaten-schakelen.5923
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een stekkerdoos kopen met een spanningsbeveiliging en het leifst nog met en master
let er dan wel op dat deze ook tegen bliksem inslag zal beveiligen.
het is echt wel de moeite waard dit te onderzoeken
capthavoc
13 jaar geleden
Kijk goed of in je brandpolis ‘inductieschade’ gedekt is.
In dat geval, laat alle stekkers erin tijdens het onweer en hoop op een inslag. Daarna kun je weer allemaal nieuwe spulletjes kopen.
AWM
13 jaar geleden
Het zou handig zijn omals het onweert buienradar onweers detektie te bekijken.Als het mee valt met het onweer kun je gewoon blijven internetten.Maar zit je echt vlakbij een zeer zware bui dan toch maar alles uitzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na mijn ervaring gebeurt er niks
en mijn pc staat nooit uit
sucses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een Laptop hebt en deze wilt sparen van bliksemschade kun je het beste de stekker van de lafer uit het stopcontact halen een tijdje op de accu doorwerken.
Met draadloos internet ben je dan volledig los van draden.

Zit je te internetten met een netwerkkabel dan zou in het ergste geval de overspanning bij blikseminslag op het energienet via je kabel/adsl modem de Laptop nog kunnen bereiken. Koperdraden geleiden namelijk erg goed.