We hebben een versterker(audio video reciever) zonder WiFi aansluiting, mogelijk op een andere manie?

Dus we willen alleen een internet abbonrment en de rest, telefoon en tv er uit mikken. Dan zou de reciever moeten draaien op WiFi. Dat kan hij van zichzelf niet. Is er een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een receiver (versterker) alleen kan niets. Je zult er toch op een of andere manier een tuner of zoiets voor moeten zetten. Dat kan eventueel ook een smartphone of een tablet zijn, als die een koptelefoon uitgang heeft.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja idd zo kan het wel. Maar sommige radio’s kunnen zelf internet ontvangst uitzenden. Dacht misschien is er wel een kastje of apparaat voor om die WiFi signalen om te zetten....
Dat kan via een Google Chromecast Audio of soortgelijk apparaat.

https://tweakers.net/productreview/119081/google-chromecast-audio-zwart.html

Een simpele manier om je speakers slim te maken. Met de Google Chromecast audio is het gedaan in een handomdraai. Zeker een vooruitgang t.o.v. bluetooth of je ouderwetse AUX-kabeltje.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O dank je! Ik zal het morgen is even nakijken dank!