Heeft de Netflix in Amerika dezelfde films en series als die in Nederland?

Er is een Amerikaanse serie die ik nu kijk, waarvan het volgende seizoen deze zomer op netflix komt. Wel heb ik gehoord dat in Amerika de serie op tv wordt uitgezonden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
LeonardN
6 jaar geleden
Onjuiste hoofdvraag. Het antwoord is nee, maar dat zegt niets over jouw serie. De vraag waarop het antwoord hulpvol is voor wat jij wil weten: Komt serie X gelijk uit op de Nederlandse Netflix als deze op de Amerikaanse Netflix uitkomt. Het zou ook helpen als je de serie noemt. Als het een Netflix-original zal deze sowieso wel overal (tegelijk) uitkomen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn vraag is juist, "Heeft de Netflix in Amerika dezelfde films en series als die in Nederland?" Dit is mijn vraag. Hetgeen dat eronder staat is de aanleiding voor het stellen van mijn vraag, meer niet LeonardN ..
LeonardN
6 jaar geleden
Een vraag is op zich altijd juist, maar je vraag is niet zinvol voor wat je daadwerkelijk wil weten. Dat er in Amerika en Nederland verschil zit tussen de films/series van Netfilx, die wetenschap, die levert je niets op. Jij wil neem ik aan weten of de serie die jij wil zien zowel in Amerika als in Nederland tegelijk op Netflix staat. Hoe dat dan voor de rest van alle series/films op netflix gaat maakt niets uit. Toch is dat je hoofdvraag. Je hoofdvraag leidt dus af van je echte vraag. Als je iets specifieks wil weten, moet je niet vragen naar het algemene. Hebben ze in alle Aldi's bananenjam?
Ik wil namelijk in de Aldi in Appingendam bananenjam kopen. Wat moet je dan antwoorden als je weet dat er NIET in alle Aldi's bananenjam is, maar wel in Appingendam?!
Maar wat jij doet is nog gekker: Hebben ze in alle Aldi's bananenjam?
Ik wil namelijk in de Aldi in "mijn woonplaats" bananenjam kopen. Nu kan niemand nog iets antwoorden wat zinvol is. Ik hoop dat je het zo snapt.

Het beste antwoord

Nee, je kan met je Netflix-account overal kijken, maar je krijgt niet overal dezelfde content te zien. In de regel is er meer op de Amerikaanse Netflix te zien. Dit heeft te maken met rechten. Over jouw serie valt niets te zeggen als je niet zegt welke serie het is.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, het aanbod is per land anders.
Netflix moet per land rechten betalen om iets te mogen aanbieden, het kan dus zijn dat je op je vakantie in het buitenland je favo serie niet kunt zien.
Dat een serie in Amerika op tv of Netflix komt zegt ook niks over het aanbod in Nederland.
Het is afwachten of/wanneer je serie op Netflix komt in Nederland.
Toegevoegd op 28 maart 2018 13:07: tekst
Ritsuka