Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Oude p.c. die al een aantal jaar uit staat kan je die zo weer opstarten om bestanden er af te halen?

Of loop ik dan het risico dat hij crasht ofzo?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
paulus811
6 jaar geleden
Waarom druk je niet gewoon even op de aan/uit knop?
bamibal
6 jaar geleden
@paulus811 Omdat de vraagsteller wil weten of daar risico's aan verbonden zijn...
paulus811
6 jaar geleden
@bamibal, het risico van crashen ja. En wie op GV zou dat moeten weten? Wie op GV kent de pc van LizzyMuis?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik snap dat niemand het zeker weet, dit is alleen een vraag om advies :)
Als ik m aanzet en hij crasht is er dan nog een kans dat een professional er nog wat van kan maken of is het sowieso beter om de pc naar een prof te brengen?
Het betreft een oude pc van een onlangs overleden familielid waar waarschijnlijk nog foto's op staan. Die zouden wij heel graag willen hebben.
LeonardN
6 jaar geleden
@paulus811
Je snapt de vraag niet. Het zou zo kunnen zijn dat het opstarten van een oude jaren stilstaande PC een slecht idee is. Dat je bijvoorbeeld beter de HDD eruit kan halen en in een nieuwe PC kan stoppen. Dat is niet zo, maar dat weet de vrager niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, hoor die kan je zo aanzetten. Wellicht handig deze niet (of niet gelijk) aan het internet te hangen.
Mocht de PC onverhoopt niet starten kan je altijd zo de harde schijf eruit schroeven en in een andere desktop doen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 16 maart 2018 17:35: tekst
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding