Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ebay verkopen hoe gaat dat?

Ik heb nog geen ervaring met het verkopen van spullen via internet. Maar hoe gaat dat met bezorgkosten want naar china versturen is natuurlijk een stuk duurder dan naar Amsterdam. Zijn deze kosten voor de koper of de verkoper?

Bijvoorbeeld als je iets van $20 verkoopt voor $30 ben je door bezorgkosten al je winst kwijt of maak je zelfs verlies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
609
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je spullen opmarktplaats en laat het ze zelf komen halen of verzenden onder rembours.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op ebay kan je meer winst maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben je zelf bij, ligt aan wat je te verkopen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ebay.com is wereldwijd dus meer mensen, dus meer mensen die kunnen bieden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Hangt er vanaf wat je met de koper afspreekt. Je hebt het zelf in de hand.

Toegevoegd na 3 minuten:
je kunt op de site dus aangeven, wat er aan verzendkosten bij komt.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Normaliter zijn de bezorgkosten voor de koper, maar spreek het wel af om moeilijkheden te voorkomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer iemand uit China maar eens zo gek te krijgen geld over te maken.
Binnen Nederland durf ik dingen nog wel op de gok te kopen, maar ik zou niet snel geld over gaan maken naar het buitenland..

Toegevoegd na 13 uur:
Ik probeer alleen te zeggen dat het lastig is om spullen buiten Nederland te verkopen,
dus veel zorgen om verzendkosten hoeft de verkoper niet te hebben.
Verder altijd zorgen dat de verzendkosten voor de koper zijn, je zal sowieso zien dat de veel kopers langs willen komen, nog handig ook, want dan hoef jij weer niet langs het postkantoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ebay is een supersite om spullen te verkopen! Ik zou zelf kiezen voor alleen verzenden binnen de EU. Doorgaan zijn de verzendkosten voor de koper, en de kosten voor ebay voor de verkoper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb vorige week een horloge in het UK gekocht.Behalve de prijs staan ook de verzendkosten bij de advertentie vermeld. Als je dus informeert wat de verzendkosten van de te verkopen voorwerpen zijn,kun je dat er in de advertentie bij vermelden. Dan maak je dus geen verlies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding