Welke onderdelen Kun je nog hergebruiken van je oude pc?

Ik heb boven nog een oude pc uit 2004, ik wil die pc gaan upgrade bvb een nieuwe grafische kaart etc
Maar welke onderdelen Kun je nog hergebruiken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Met een beetje geluk de voeding, kast en hardeschijf.
paulus811
6 jaar geleden
Ik zou aan een 14 jaar oude pc helemaal niet upgraden of opnieuw gebruiken. Een pc is zo goed als de zwakste schakel, hergebruik in dit geval is verkeerde zuinigheid.
LeonardN
6 jaar geleden
Ik zou de HDD tijdelijk overzetten en alle waardevolle data eraf halen, daarna eruit en niet meer gebruiken. Ja of als tijdelijke opslag schijf oid. Niet voor waardevolle data. Nog een wonder dat dat ding 14 jaar overleeft heeft. Ook de voeding is discutabel, aangezien moderne componenten ook andere voedingskabels vragen. Enige wat je overhoudt is de kast. En dan bouw je dus mooi nieuw spul in een ouwe lelijke (vast beige/gele) kast. Lang verhaal kort. Ga voor een geheel nieuw systeem. https://tweakers.net/reviews/5929/2/desktop-best-buy-guide-januari-2018-budgetgamesysteem.html
Duw daar een SSD in als bootschijf en je kan je lol niet op.

Antwoorden (2)

Niets, te oud. Als je wilt besparen, kan je beter een opgeknapte 2 a 3 jaar oude pc kopen, worden genoeg aangeboden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een 14 jaar oude PC upgraden met alleen maar een nieuwe grafische kaart is bijna zinloos.

Nog afgezien van het feit dat die moderne kaart helemaal niet past, en het waarschijnlijk moeilijk is een oude te vinden die nog wel in goede staat is.

Voor een beetje upgrade heb je dus een nieuw moederbord nodig. Mét het moederbord ben je gedwongen ook de CPU en waarschijnlijk ook het geheugen te vervangen.

Herbruikbaar zijn:
-De kast zelf (incl. voeding)
-De monitor, toetsenbord (mits usb) en de muis (mits usb) e.d.
-Ook de harde schijf kan waardevol zijn als 2e harde schijf in de PC (eventueel kán hij ook als primaire schijf). Niet zozeer vanwege de extra opslagcapaciteit maar vooral vanwege de data die er op staat.

Een andere optie is om de oude PC in zijn geheel een nieuwe taak te geven. B.v. als fileserver. Daar is die moderne snelheid niet zo'n issue.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord!