Waarom gaan verwijderde bestanden van MSD kaartje niet in de prullenbak?

Beste lezer.

Sinds kort in het bezig van een nieuwe Windows 10 laptop.
Deze heeft 64GB aan opslag en dit wou ik met een SD kaart van 64GB ''bijvullen''
Hier wil ik dus mijn afbeeldingen en downloads enz op zetten zodat de laptopschijf niet te snel te vol en dus traag wordt.

Nu, als ik een bestand verwijder verwijderd hij hem permanent. Is er een mogelijkheid (zoals bij externe hdd's) dat de verwijderde bestanden van de SD kaart alsnog in de prullenbak terecht komen ipv definitief weg?

Heb al eigenschappen bekeken bij de prullenbak staan maar daar zie ik mijn sd kaart niet tussen staan.

Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Wat je moet doen om dit mogelijk te maken is om op de SD kaart een virtueel volume te plaatsen en deze als drive 'mounten' zo denkt windows te maken te hebben met een harddrive en zal deze ook als zodanig behandelen m.b.t. prullenbak gedrag en dat je de hyberfil.sys en pagefile.sys(dat zijn ruimtevreters!) op dit volume mag plaatsen.
Uitleg hoe dit zo te maken zit in de bron. Veel succes!