waarom werkt er niets meer als ik meer privacy wil op internet?

ik heb vandaag verschillende add ons toegevoegd zoals gostery privacy badger i don't care about cookies anti script en ad block plus...maar ik heb het terug moeten deleten want niets werkte nog op internet...zelfs zoeken ging moeilijk mr ook me inschrijven vr n webinar enz...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat sommige processen nu eenmaal cookies nodig hebben of andere dingen die jij blokkeert.

Adblocker kan je zo weer herinstalleren die houdt weinig tegen. Andere extensies kan je ook even tijdelijk uitschakelen, of wellicht per site uitschakelen. Er bestaat een nog betere beveiliging, dat is de betwerkstekker achterin de PC eruit trekken. Dan werkt ook niks meer. Zo moet je altijd een afweging maken tussen privacy/veiligheid en de wil te communiceren met de buitenwereld.

Toegevoegd na 57 seconden:
In plaats van alles in 1x installeren of verwijderen kan je dus beter via trial en error dingen uit en inschakelen.

Toegevoegd na 13 minuten:
"Adblocker kan je zo weer herinstalleren die houdt weinig tegen."
Ik bedoel het houdt bergen tegen, maar maar zelden een handeling die jij wil.
6 jaar geleden
Geestig te zien dat je add-ons installeert die weinig tot niets met privacy te maken hebben. AddBlock en I don't care about cookies zijn zo twee van die voorbeelden.
Gebruik de Incognito modus van Chrome + Strong Proxy add-on, dan heb je dus de privacy die je wil. Door zo in het wilde weg add-ons installeren en inschakelen zonder enig benul waar de precieze werking voor dient is vragen om problemen.
Dus installeer de Strong Proxy Extension(Helemaal gratis & voor niks)
En doe: CTRL+SHIFT+N voor de incognito modus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
cookies slagen toch je zoekgedrag op? en bij adblocker hou je reclame tegen die ook vaak op maat van je profiel is...
mqar dankjewel ik probeer je tip
LeonardN
6 jaar geleden
Vertrouwen op een adblocker voor privacy is hetzelfde als bij elke fysieke winkel je postadres opgeven en dan een NEE/NEE-sticker op je brievenbus plakken. maw de adblocker blokkeert heel netjes de op maat gesneden reclame. Het werkt dus enkel als irritatiestopper (schreeuwende vervelende reclamebanners en vervelende yt-video-reclames die ervoor zorgen dat de content langer op zich laat wachten).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hahaha stel je voor..ok dat weet ik dan ook weer.
ik blokkeer trouwens bij cookies die melding dat n website cookies gebruikt.heel vervelend dat je dat telkes mmoet goedkeuren. vraag me af waarom maar je hebt n punt.niks met privacy te maken...cookies wél maar die add on niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"cookies slagen toch je zoekgedrag op?"
cookies slaan tal van dingen op, maar wat jij als extensie had geïnstalleerd was er eentje die voor jou op OK klikt zodat je die irritante banners niet krijgt, en dat bedoel ik dus in mijn antwoord uit te leggen, je denkt dat het voor privacy is, maar die extensie doet niets voor je privacy.