Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn computer op start zie ik hetgene hieronder. Iemand een idee wat te doen? Want verder gaat hij niet

Heb al van alles geprobeerd qua opnieuw opstarten stekkers eruit etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
618

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze melding houdt in dat het bestand waar al jou instellingen in staan niet kan worden gevonden op jou hardeschijf. De hardeschijf doet het nog wel en het bestand staat er ook gewoon nog op.
Het bestand kan niet worden gevonden doordat er waarschijnlijk een corrupte verwijzing staat in de MFT tabel.
Om dit te corrigeren moet je de PC opstarten met b.v. een Boot-CD met daarop het programma "CHKDSK" (Checkdisk)
Ook kun je de harde schijf even in een andere PC inbouwen als 2e schijf om dit te doen. Met de andere PC kun je gewoon opstarten en in Windows "CHKDSK" op de 2e schijf uitvoeren om hem zo te repareren. Daarna zou je de schijf weer kunnen terugzetten en werkt alles weer als normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is foute boel! Ik zou googlen op delen van de tekst, dan kun je het een en ander vast wel vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je windows cd voor het opstarten in de computer doen en het hele besturingssysteem opnieuw installeren (of eventueel via een recovery programma alles opnieuw installeren).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op de onderstaande pagina
daar staat wat je kunt doen zonder dat je windows opnieuw moet installeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een juist antwoord. Eventueel kan je eerst de Windows XP CD erin doen, proberen daarmee op te starten en kijken of je er systeemherstel mee kan uitvoeren.
Ik hoop dat je de beschikking hebt over eenandere extra comp0uter en niet alleen je mobieltje, want je KUNT het herstellen, maar het is wel een hele procedure en een hele lap tekst. Die ga ik dan ook niet knippen en plakken, maar er gewoon een linkje heensturen.

Handmatige stappen voor het herstellen van een beschadigd register waardoor Windows XP niet kan worden gestart :
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord is eigenlijk al gegeven, maar wel in het Nederlands, dus wellicht een handige toevoeging. Ik zou dit denk ik zelf ook eerst proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, we waren blijkbaar tegelijk aan het typen, maar omdat ik een Nederlandse link had en specifiek op die System32-melding ,heb ik hem toch maar laten staan. Ik zou het eerlijk gezegd in het Engels niet kunnen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het register moet je voorzichtig zijn, dus de Nederlandse link is handiger.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding