Waarom is mijn MacBook Pro zo traag?

Vooral in iMovie is het te merken. Elke keer als ik een nieuw shot toevoeg dan moet hij weer laden. Ook heb ik nog genoeg schijfruimte over.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Herinstalleren heeft geen zin, het is geen Windows! Ook is het niet zo dat computers vanzelf langzamer worden. Je laat ze meer doen of je raakt gewend aan de snelheid. Het is net een auto, als je maar lang genoeg 100 rijdt over een vlakke asfaltweg, lijkt dat een slakkengang, toch is het gewoon 100 km/u.
Wat je kunt doen is uitzoeken of je inderdaad geen zwaardere films aan het monteren bent. Daarnaast kun je m.b.v. Activiteitenweergave zien welk programma hoeveel cpu-tijd gebruikt of het geheugen volpropt. Als iMovie zelf het geheugen vult, dan zou je geheugenuitbreiding kunnen overwegen. Is meestal zó gedaan en niet al te duur.