Hoe kan ik een zeer groot bestand naar iemand sturen?

Ik wil graag een map van 14,8 GB versturen maar ik weet niet hoe. Via mail kan het niet en voor wetransfer is het ook te groot.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

Als het via de mail of WeTransfer niet lukt en het is lastig het bestand op te knippen (bijv. bij 1 grote illustratie) kun je het bestand op een usb-stick zetten en die stick per post naar de ontvanger sturen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Plus.
Grappig dat in dit digitale tijdperk data in een envelop versturen soms toch nog het simpelste is.
LeonardN
6 jaar geleden
+
Doet mijn denken aan de zin:
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneakernet "Onderschat niet de bandbreedte van een stationwagon vol met datatapes rijdend over de snelweg."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je, SimonV, en grappig dat gezien de reacties niemand anders op dat idee komt ;-)
Mogelijkheden zijn
FTP-server opzetten
Opdelen met bijvoorbeeld 7zip en dan versturen via WeTransfer of GoogleDrive (zeker niet via de mail dan zou je 25MB x 596 bestanden over moeten mailen.

Een van de links legt uit hoe je moet opdelen (toevoegen aan archief). Neem een groter getal dan de uitleg. 1GB oid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet even kijken hoe groot je GoogleDrive opslag is (als je een gmailadres/google-account hebt). Die van mij is 15GB groot dat zou dus in 1x kunnen omdat er geen bestandsgroottelimiet is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Link naar googledrive
https://drive.google.com/drive/my-drive

Toegevoegd na 11 minuten:
WeTransfer geeft 2 GB per file. Je moet dan wel je account leeghalen 1ste file erop, 1ste file eraf.
2de file erop, 2de file eraf
https://wetransfer.zendesk.com/hc/en-us/articles/202603886-How-many-GB-can-I-upload-

Toegevoegd na 12 minuten:
Oh en hier een link om een FTP-server op te zetten.
https://pcmweb.nl/artikelen/internet/je-eigen-ftp-server-8-stappen/
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gebruik google drive, en neem eentijdelijk uitgebreider abbonnement, heb er recent 80GB van NL naar Nepal mee verplaatst. Toegevoegd na 40 seconden:
En nog snel ook
LeonardN
6 jaar geleden
Heb het even nagekeken voor GoogleDrive. Iedereen heeft tegenwoordig gratis 15GB. Het kan wel dat een deel al gebruikt is. Dan heb je 3 mogelijkheden.
-Leegmaken (kan een hoop gedoe zijn)
-Ander google-account aanmaken (2 min. werk)
-Betaalde versie nemen
Misschien via teamviewer? Ik kan in iedergeval een bestand van 1,5 GB via teamviewer naar een andere PC versturen.
Beide partijen moeten dan wel teamviewer hebben geinstalleerd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet alleen de andere partij wel kunnen vertrouwen, want met teamviewer kan je elkaars PC over nemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Neem Wetransfer PLUS, dan kun je tot 20 GB per keer tegelijk versturen. Kost €12 per maand.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wat ik aanraad is het om via mediafire.com te doen, zet gewoon al je bestanden die je wilt sturen in een zip file en upload de zip file op de site stuur de link naar de persoon en dan kan die het downloaden