Is dit een echte en serieuze viruswaarschuwing of is het nep (zie onderstaande afbeelding)?

Ik opende safari (op iPhone) en ineens kreeg ik een viruswaarschuwing en ik vraag me af of dit nu echt of nep is

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Phishing. Sluiten. Niet op knop klikken!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ziet er heel nep uit; dreiging van 4 minuten en 48 seconden ligt er veel te dik bovenop.
TurfGraver
6 jaar geleden
Zie url. :/
TurfGraver
6 jaar geleden
Info:
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/melding-google-over-virus-is-vals/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje voor de reacties, helaas uit paniek heb ik toch op die knop gedrukt maar mijn telefoonnummer werd verder niet gevraagd.. ik heb nu die app meteen verwijdert maar betekent dit dus dat ik nu wel een virus op mijn telefoon heb?

Antwoorden (1)

't Is nep, maar 't wordt serieus als je op de link gaat klikken.

Criminelen proberen malware op je smartphone te installeren met deze waarschuwing. browser zou zwaar zijn beschadigd door schadelijke virussen die zijn geïnstalleerd 'uit recente adult sites'.

Het kan zijn dat je nadat je hierop hebt geklikt, wordt gevraagd je telefoonnummer door te geven. Vervolgens ontvang je een sms om een zogenaamde gratis antivirus-app te downloaden. Juist met deze installatie zetten criminelen malware op je smartphone.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je het url van de site gezien die op de foto staat. Dat soort url's kun en moet je dus gewoon niet serieus nemen!