Wat moet je weten over het bouwen van servers? (software)

Ik moet op school zelfstandig server bouwen. Hiermee bedoel ik dan, dat ik wil weten welke software en servers je te maken hebt. Zoals bijvoorbeeld. Windows Server 2016 - Firewall - Fileserver - Backup Server etc

En hoe kan ik dit leren. Zijn daar boeken voor??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een onderdeel dat je moet hebben is een:
Microsoft Winsock Control
Die staat ergens in de Windows directory onder de naam:
mswinsck.ocx
Die verzorgt alle communicatie tussen, zeg maar, het kabeltje en jouw programma. En die moet je opnemen in je programma.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
@NoteToSelf, het hangt er van af op welk niveau je bezig bent. Ik werk heel diep in het systeem.
Jouw antwoord gaat op oppervlakkig, hoog niveau.
Jouw suggestie wilde ik ook doen. Maar dat is nu dus niet meer nodig.
Waarvoor hartelijk dank.