Utp wandcontactdoos werkt niet, hoe kan dit?

voor het aanleggen van een internetnetwerk in ons huis heb ik de volgende spullen gebruikt:

Rj45 plug
Cat6 wandcontactdoos met twee aansluitingen
Cat 6 f/Utp kabel
Benodigde gereedschap.

Wanneer ik een kabel maak en aan beide zijde een Rj45 connector aansluit werkt het internet van het modem naar de pc/tv prima. Wanneer ik het zelfde aansluitschema (B) gebruik om er een wandcontactdoos tussen te zetten dan werkt niks meer. Niet de pc of de tv.

Heeft iemand enig idee waar het hier mis gaat?

Schematisch: modem --> Rj45 (B) --> cat6 kabel ---> cat6 wandcontactdoos (B) --> Rj45 (B) ---> cat6 kabel ---> Rj45 (B) ---> pc/tv

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Kabel naar wcd moet geen crossover zijn.
Tweevoudig heeft ook twee kabels nodig (niet splitsen), dat weet u?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, heb momenteel maar een kabel lopen naar een uitgang. In de zelfde volgorde als bij de Rj45 connector die aan de andere kant zit.

Antwoorden (1)

Je zal iid draadjes gekruisd hebben, piep ff door met multimeter

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook website