Hoe kan ik filmpjes (online webcollege's) opslaan op bijvoorbeeld een cd-rom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf welke site wil je dit downloaden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://mediasite.uva.nl/mediasite/Catalog/pages/catalog.aspx?catalogId=f841427b-4493-4104-8450-549b645fa99a
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waar staan de filmpjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld gelijk op de beginpagina 'Opening academisch Jaar 2009-2010'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiervoor wordt Mediasite gebruikt, en daarin zit een beveiliging dat de filmpjes enkel op die site kunnen worden afgespeeld. Je kunt wel via de zgn. Cache viewer (Firefox add-on) op zoek gaan naar het filmpje of Screen Recording toepassen (opnemen wat je op het scherm ziet). Zie bijv:
http://www.nchsoftware.com/capture/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie!

Antwoorden (3)

Op een cd-rom kun je niets opslaan. 'rom' staat voor read-only-memorie, dus dit kun je alleen lezen.
Filmpjes kun je het beste opslaan op een DVD. Daarvoor heb je een programma nodig die deze kan branden. Bv Nero, maar er zijn er vast nog wel meer.
Online filmpjes zul je echter eerst moeten downloaden voor je ze kunt branden, en het is dan maar de vraag of dat mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je ze downloaden en natuurlijk kun je ze op een cd branden, maar dan moet ik wel weten van welke site je wil downloaden. Je moet een afspeelprogramma hebben voor hetr formaat waarin je download of je moet ze converteren. In pp[laats van dat ik een cursus geef, moet jij maar eerst de informatie verstrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DFoor ze van harde schijf naar een Dvd te kopieëren. dat doe je me een brandprogramma.
Filpjes kun je i.t.s.t. muziek niet op een cd branden. Daar heb je een dvd voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Filpjes..?? handig he spellingscontrole..?