Is de openbare Wi-Fi van hotels in Spanje beveiligd tegen afluisteren en aftappen??

Ik vroeg me af of het personeel van hotel meekijkt op de wi-fi Ik ben bang voor dat kwaadwillenden meekijken bij me inlog gegevens zoals Facebook een Instagram

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Ga je gewoon roaming toch?
Powergen
6 jaar geleden
Als het een openbaar Wifi netwerk is dan kan iedereen mee kijken...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar als je bijvoorbeeld een smartphone gebruikt kun je met behulp van een app als Opera VPN toch behoorlijk veilig surfen.
Al je verkeer wordt dan afgeschermd. Deze app is gratis en ik heb nog geen beperkingen kunnen ontdekken.
dudemeister
6 jaar geleden
Een openbaar Wifi netwerk waar je niet hoeft in te loggen is zichtbaar voor handige fgasten - als ze willen.
Maak gewoon een hotspot op je telefoon, heb je je eigen wifi netwerk waar je op inlogt met een ww dat jij alleen weet.
Nu Europa dekking he
Of vraag je pa of die een Mifi router koopt, buitenlands kaartje erin tot 10 map via de Mifi op de eigen wifi. Plm 50-75€ investering

Het beste antwoord

Nee; je moet er van uitgaan dat openbare wifi netwerken nooit beveiligd zijn. Tegen nix.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stel ik gebruik een gratis vpn verbinding kan niemand mij dan afluisteren of aftappen op dat hotel Wi-Fi netwerk?
tinus1969
6 jaar geleden
Hmm, ze kunnen bv de gegevens zien waarmee je inlogt op dat VPN...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vpn van Opera zit iets intelligenter in elkaar. Daarmee zou je niet veel risico lopen. Maar 100% veilig ben je nooit, behalve zonder internet.