Kan ik via iemand zijn huisadres zijn IP achterhalen?

ja dus kijk de titel maar thanks

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Nee. Deze kan zelfs dynamisch zijn.
Amadea
6 jaar geleden
Alleen als jij bij die persoon in huis toestemming krijgt om op zijn of haar computer op te zoeken wat het IP-nummer ervan is.
TurfGraver
6 jaar geleden
De provider kan het zonder jou toestemming Amadea. :)

Antwoorden (1)

Nee, via iemand zijn huisadres kun je niet zijn IP adres achterhalen. Je kunt niet eens weten welke WiFi spot hij/zij gebruikt, zonder het eerst aan hem/haar te vragen. Er is ook geen openbare database waarin adressen staan met daarbij het IP adres van de mensen die in dat huis wonen.

Andersom kun je wel via iemand zijn IP adres zijn locatie achterhalen. Je kunt met een PHP code het IP adres van iemand die jouw website bezoekt achterhalen, en daarmee kun je ook achterhalen in welke stad/dorp hij/zij woont. Het kan zijn dat je het precieze adres niet kunt vinden, maar in ieder geval wel de stad/het dorp waarin hij/zij woont. En soms ook het hele adres.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
thankyou