Windows 8 blijft op vliegtuigmodus. Hoe krijg ik dat eraf?

Mijn windows 8 computer (asus) heeft opeens dat het op de vliegtuigmodus blijft staan. Als ik op het knopje klik om het eraf te halen springt het meteen weer op aan. Het is niet uit te krijgen. Ik kan zelfs geen word of een andere microsoft programma openen want dan heeft ie het over:

" er is een fout opgetreden. Het programma is niet gestart, probeer het opnieuw te starten."

Hoe krijg ik mijn netwerk weer terug!?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Dit probleem komt vaker voor.

Oplossing 1
Netwerkkaart verwijderen via apparaatbeheer en zoeken op gewijzigde apparaten, vervolgens herinstalleren.

Oplossing 2
Klik met de rechterkant van de muis op de netwerkadapter onderaan rechts en open het netwerkcentrum. Of open het netwerkcentrum via het configuratiescherm.
Klik vervolgens op problemen oplossen en kies “problemen met draadloze of andere netwerkadapters oplossen”. Volg daarna de instructies.

Oplossing 3
Wifi-adapter inschakelen in veilige modus.
Misschien is er een programma dat het inschakelen blokkeert. Je kan dit gemakkelijk testen door Windows op te starten in veilige modus met netwerkondersteuning.
Windows kan je opstarten in veilige modus als volgt:
Houd de shift toets ingedrukt terwijl je Windows herstart.
Houd de shift toets ingedrukt tijdens het herstarten.
Bij de volgende start verschijnt een menu
kies “problemen oplossen”
kies vervolgens “geavanceerde opties”
kies daarna “opstartinstellingen”
kies “opnieuw opstarten”
in het menu dat vervolgens verschijnt kies je “Veilige modus met netwerkmogelijkheden inschakelen”.
Probeer dan opnieuw de wifi adapter in te schakelen.
SimonV