Wat vedient dell aan de bezorgkosten?

ooit een dell pc gekocht tijdens een gratis bezorgkosten actie. een kennis van mij had dezelfde pc een maand eerder gekocht en was 80 euro aan bezorgkosten kwijt. voor dat geld haal ik hem liever zelf op maar dat kan niet (zover ik weet), dus bekruipt me het idee dat ze aan de bezorgkosten best veel verdienen.

Toegevoegd na 2 uur:
Dell Kijkt blijkbaar mee op GV, want zojuist 2 gratis bezorg aanbiedingen erbij die er bij het stellen van de vraag nog niet stonden. zie foto

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/laptops_great_deals?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Verzendkosten waren in mijn geval 29 euro.

Verzending gaat via ups en moet uit hongkong komen. Ze verzenden via worldwide standard service.

Ik denk wel dat ze contracten met UPS hebben, maar iets verzenden vanuit hongkong naar nl is niet goedkoop. Reken ook de kosten voor het verzendmateriaal mee.

Het is dus lastig te zeggen of ze hier winst op maken omdat we geen inzicht hebben in hun contract. Zonder contract betaal je inderdaad al snel 100 euro

Toegevoegd na 5 minuten:
Heb even gekeken, zonder contract betaal je 129 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

gezien TNT voor paketjes in een deel vd EU tot 20kg slechts € 34,10 rekent, verdienen ze al snel 40 euro. En zo niet, dan kunnen ze ze beter met de post sturen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga iets heel gewaagds zeggen: Dit is één van de k*tstreken van Dell. Tijdens het bestelproces op de website worden die bezorgkosten voor je verborgen gehouden, en pas aan het einde worden ze er heimelijk bijgeteld. Menigeen merkt het niet op voor het te laat is. Alles wordt vanuit Ierland verstuurd. Gezien hun relatie met postbedrijven schat ik hun winst op 60 euro per pakket.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misleiding inderdaad +1
itsme
13 jaar geleden
Ik denk dat dit niet klopt. Mijn ervaring is heel anders, zie mijn antwoord.
AWM
13 jaar geleden
Citaat:
"Na diverse malen te zijn doorverbonden en in de wacht te zijn gezet (alles bij elkaar meer dan een uur aan de telefoon gehangen) kreeg ik de toezegging dat mijn geld zou worden teruggestort, minus € 155,-- voor bezorgkosten." http://forum.pcmweb.nl/archive/index.php/t-8544.html
itsme
13 jaar geleden
Dat citaat is van januari 2007. Inmiddels heeft men dus een andere aanpak.
AWM
13 jaar geleden
Itsme: Je hebt helemaal gelijk. Maar dat is pas zeer recent gewijzigd.
Ik denk dat de vraag niet klopt, want ook ik heb 29 euro betaald voor de levering van een systeem (twee maanden geleden).
Ik denk dat Dell op die 29 euro niet echt een substantieel bedrag verdient, dat kan hooguit een paar euro zijn. Ze zullen overigens genoeg verdienen op de rest...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verchilt dus blijkbaar, bij de genoemde PC ging het dus om 80 euro.
AWM
13 jaar geleden
Bij laptops is het bedrag aanzienlijk lager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok is 30 euro een goede inschatting voor dit model als particulier? (die van 379) http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/minicat/services_N0054504_promo?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
itsme
13 jaar geleden
die 29 is volgens mij nu een standaard bedrag dat ze berekenen, ook voor laptops. Maar ik betaalde het voor een complete pc, dus met monitor etc.
Aangezien Dell geen koerier of postbedrijf is zouden ze eigelijk niet moeten verdienen aan de transportkosten.
Een motoband opsturen kost mij 6 euro.
Het lijkt er dus heel erg veel op dat ze met relatief goedkope computers middels de transportkosten hun winst te verhogen.Helaas trappen veel mensen daar met open ogen in.
Gelukkig maar dat er mensen die goed opletten, dus names allen die hier gebruik van kunnen maken, bedankt.