Hoe kan ik in een (lijn)grafiek in excel in de waarde-as de schaal aanpassen? Uitsluitend de waarden 0, 1 en 3 komen voor, de waarde 2 wil ik weglaten

Toegevoegd na 19 uur:
Ik wil graag de Y-as aanpassen. Zie foto

Weet jij het antwoord?

/2500

Excel gaat uit van een grafiek die begint bij 1 en eindigt bij het aantal opgegeven cellen. Om dit te veranderen moet je gegevens voor de andere as toevoegen. Ik neem aan dat je alleen voor de x-as (horizontale as) de gegevens aan wilt passen. Dit kun je doen door bij de gegevens voor de y-as (deze bepalen de punten bij de grafiek) gegevens voor de x-as toe te voegen. Ik heb een afbeelding bijgevoegd die dat waarschijnlijk duidelijker maakt. Eerst voeg je dus de gegevens toe die je op als waarde op de x-as wilt hebben. Daarna klik je op je grafiek en druk je op "Gegevens Selecteren". Aan de rechterkant van dit pop-upscherm staan de horizontale aslabels. Die pas je aan door op "Bewerken" te klikken. Voor deze gegevens selecteer je de x-as waarden die je hebt toegevoegd. Ik hoop dat dit duidelijk is, zo niet, stel gerust je vraag!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100