Windows 10 doet vreemd na opstarten zwart scherm, weet iemand wat ik kan doen?

Mijn MSI ONE IN TOUCH MET WINDOWS 10 geinstalleerd doet heel vreemd. Als ik opstart zie ik windows teken te voorschijn komen. Dan inloggen en dan krijg ik zwart scherm. Ik ben bang dat ik iets verwijderd heb. Omdat ik nog wat moest werken leende ik de laptop van me vriendin. En ja hoor geen internet en ik kwam er achter dat hij op vliegtuig modes staat, als ik die uit zet springt hij gelijk op aan. Wie zou me kunnen helpen?Heel erg dank u wel

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dit is helaas een bekende Windows 10 bug waarover online veel te vinden is. Er zijn meerdere workarounds voor, de officiele update/fix hiervoor laat nog op zich wachten.

Windows denkt dat er een extern scherm aangesloten is, op dit scherm zou jouw inlogscherm zichtbaar moeten zijn. Dit komt sporadisch voor.
Olossing 1 - sluit een extern scherm aan, log in op Windows en koppel het scherm weer af.
Oplossing 2 - typ 'blind' jouw inloggegevens voor Windows in. Na het inloggen zal aansturing van het beeldscherm weer correct zijn. (opstarten Windows > zwart scherm > 1x op spatie drukken om het wachtwoord-menu weer te laten geven > typ je wachtwoord > druk op Enter > even geduld)