hoe krijg ik mijn ethernet terug?

Hey, ik moet voor school een project maken met behulp van de raspberry Pi 3. Deze maakt verbinding met mijn laptop via de ethernetpoort. Het probleem bij mijn ethernet instellingen was dat er een vast IP en vast DNS adres stond, toen heb ik proberen de Realtek drivers up te daten, hierdoor bleef het ethernet 'uitgeschakeld'. Ook al drukte ik op 'inschakelen' er gebeurde niets. Toen heb ik dus de driver verwijdert via apparaatbeheer en sinds dien kan ik hem niet terug krijgen. Ik heb lekker de hele nacht naar oplossingen gezocht, geen werkende helaas. Ze waren allemaal ook voor oudere windows versies. Weet een van jullie mij te helpen?

OS: Windows 10 64-bit
laptop: Asus R556L

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Opnieuw opstarten werkt ook niet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Systeem herstel....... .lijkt mij dé oplossing anders veilige modus met netwerkverbinding.dan updaten .en staat de datum juist.
Dan moet het lukken.

Antwoorden (1)

Heb je in apparaatbeheer al op zoeken naar gewijzigde apparaten geklikt? Dan zou de driver automatisch moeten worden geinstalleerd via windows update. Lukt dat niet dan kun je via onderstaande link de juiste driver opzoeken en handmatig te proberen te installeren.

https://www.asus.com/nl/search/results.aspx?SearchKey=R556L&IsSupport=True
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helaas heb ik dat al geprobeerd, bij het installeren van de driver komt er voor voltooing te staan:"cannot find network controller, if deep sleep mode is enabled plug cable" gek genoeg komt de driver dan wel weer bij apparaatbeheer tevoorschijn :(