Als ik mijn pc wil opstarten gaat hij over op starten vanuit veilig modus en krijg het niet voor elkaar om dan op te starten. wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

wanneer je de CD-rom van je besturings systeem nog hebt moet je eens opstarten met de cd- rom en dan kun je vanuit daar je besturingssysteem repareren. heb je de cd-rom niet dan druk je tijdens het opstarten op F8 dan krijg je een scherm met opties, licht een beetje aan je besturingssysteem en computer watvoor opties maar meestal kun je hier een systeem herstel uitvoeren, of dos opstarten en in dos zou je evt nog een chack disk kunnen uitvoeren dat doe je als volgt je krijgt dan waarschijnlijk een scherm met: C:\> of iets anders met een > daarachter type je chdsk C:\ dan wordt je hade schijf op fouten gecontroleert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga naar uitvoeren en tik msconfig in.
Ga naar het tabblad computer opstarten.
Haal het vinkje weg bij opstarten in veilige modus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat er een probleem zit in het laden van bepaalde (stuur)programma's.
Als je weet wat er is fout gegaan, -je hebt bijvoorbeeld een hardwareonderdeel geplaatst met een verkeerde driver of spy-ware of een virus niet goed verwijderd, dan zou je heel doelgericht te werk kunnen gaan.

Als dit allemaal onduidelijk is, dan zou ik vanuit de veilige modus een reservekopie van de belangrijkste bestanden maken, en dan het besturingssysteem opnieuw installeren. Op deze manier weet je zeker dat de fout in je computer er weer uit is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van de oorzaken zou Norton Antivirus kunnen zijn.
Als je die software gebruikt, tenminste.
In dat geval, voer dan uit wat er in de link staat onder
Resolution:
AWM