Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn pc wil opstarten gaat hij over op starten vanuit veilig modus en krijg het niet voor elkaar om dan op te starten. wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
739

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

wanneer je de CD-rom van je besturings systeem nog hebt moet je eens opstarten met de cd- rom en dan kun je vanuit daar je besturingssysteem repareren. heb je de cd-rom niet dan druk je tijdens het opstarten op F8 dan krijg je een scherm met opties, licht een beetje aan je besturingssysteem en computer watvoor opties maar meestal kun je hier een systeem herstel uitvoeren, of dos opstarten en in dos zou je evt nog een chack disk kunnen uitvoeren dat doe je als volgt je krijgt dan waarschijnlijk een scherm met: C:\> of iets anders met een > daarachter type je chdsk C:\ dan wordt je hade schijf op fouten gecontroleert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga naar uitvoeren en tik msconfig in.
Ga naar het tabblad computer opstarten.
Haal het vinkje weg bij opstarten in veilige modus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat er een probleem zit in het laden van bepaalde (stuur)programma's.
Als je weet wat er is fout gegaan, -je hebt bijvoorbeeld een hardwareonderdeel geplaatst met een verkeerde driver of spy-ware of een virus niet goed verwijderd, dan zou je heel doelgericht te werk kunnen gaan.

Als dit allemaal onduidelijk is, dan zou ik vanuit de veilige modus een reservekopie van de belangrijkste bestanden maken, en dan het besturingssysteem opnieuw installeren. Op deze manier weet je zeker dat de fout in je computer er weer uit is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van de oorzaken zou Norton Antivirus kunnen zijn.
Als je die software gebruikt, tenminste.
In dat geval, voer dan uit wat er in de link staat onder
Resolution:
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding