Hoe moet ik draadloze Xbox controllers opladen? Wat voor batterijen moeten er in en kun je ook een dock gebruiken?

Ik wil een Xbox gaan kopen. Nu wil ik twee controllers er bij bestellen en ik vermoed dat deze zonder batterij er in worden geleverd. Nou is mijn vraag welke batterijen moeten hier in en hoeveel kost dit? Ik had ook gelezen dat je batterijen kan kopen die je in een dock kunt opladen? Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (1)

Je kunt er gewoon 2x AA instoppen (die standaard batterijen). Xbox adviseert wegwerpbatterijen in plaats van herlaadbare batterijen voor de beste performance, maar in mijn ervaring doen goede herlaadbare batterijen van GP (van die groen-oranje) het jarenlang prima.

Xbos levert ook een speciaal "rechargeable battery pack". Volgens mij krijg je die er soms wel en soms niet bij. Als je de keuze hebt zou ik zeggen: niet bijbetalen voor die onzin, is geldklopperij en normale AA batterijen doen het ook prima.

In mijn ervaring is het het handigst om gewoon steeds een setje opgeladen herlaadbare batterijen te gebruiken en een ander setje dan weer op te laden, omdat het laden korter duurt dan het leeggebruiken (als je goede wegwerpbatterijen (GP) met snellader+druppellader gebruikt). En dan, voor het geval je vergeet op te laden, toch altijd zo'n slof goedkope AA wegwerpbatterijen in de buurt houden.

Game on!