Waarom zijn oude laptops zo gewild?

Mijn vader heeft vandaag een oude laptop (Windows XP enzo) op een weggeefsite neergezet. Binnen 3 minuten waren er al 9 reacties en wat later zat het boven de 40.
Hoe kan het dat oude laptops, waar je niks aan hebt, zo ontzettend gewild zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meestal worden deze laptops voor weinig verkocht, de laptop zelf is misschien oud en slecht maar veel mensen kunnen onderdelen gebruiken van deze laptop of misschien de hele inhoud vervangen waardoor je een nieuwe laptop voor weinig geld hebt.

Waar je niks aan hebt is natuurlijk niet waar. Het ligt volledig aan de eisen die je hebt. Om een beetje te mailen of te skypen heb je geen nieuwe laptop nodig. Het op de kop tikken van een oudje voor een paar tientjes is dan ook logischer dan een nieuwe te kopen van enkele honderden euro's. En inderdaad ik had pas geleden 2 laptops te koop op marktplaats. Eentje van 7 maanden oud en een van 7 jaar oud. Die laatste kreeg ik veel meer reacties op, hoewel ik die nieuwere voor een schijntje van de nieuwprijs aanbood.

Niet oude laptops zijn gewild maar gratis spullen zijn gewild. Kijk maar op marktplaats, daar is 'gratis' het meest gezochte woord. Al kan iemand er 10 euro aan verdienen, zou hij alsnog de moeite nemen om z.s.m. te reageren en hem op te komen halen als hij in de buurt woont. Daarom mijn advies (om stortvloed aan reacties te voorkomen en ongewenste taferelen krijgt), bied altijd iets aan voor een bedrag, al is het maar een paar euro. Dan zal je zien dat je ong. de helft (of minder) reacties krijgt. Je hebt zelfs mensen die 2de hands kleding aanbieden voor een paar euro. Geef ik ze gelijk in ... zo voorkom je dat er 3 verschillende mensen op dezelfde dag willen afspreken als je het gratis weggeeft. En áls je toch iets gratis wilt weggeven, doe het dan bij de dichtstbijzijnde kringloopwinkel. Vaak willen ze dat nog wel komen ophalen. Dan gaat er een deel vd winst naar een goed doel (zeggen ze).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100