Dat ligt eraan HOE je opnieuw installeert.

Als je dat doet via,

-Herstelopties
-Systeemherstel
-Deze PC opnieuw instellen

Krijg je Windows 10 direct weer op je systeem
Als je het doet via de door de fabrikant aangeleverde methode, dan zal je win7/8 terugkrijgen, maar dat moet je dus in het geheel vermijden. Microsoft bewaart je windows 10 code aan de hand van jouw systeem setup. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je je code kwijt raakt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Opnieuw installeren betekent voor mij het systeem er opnieuw opzetten...
Dan moet je de code toch opnieuw invoeren?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vroeger wel, sinds win10 niet meer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.thurrott.com/windows/windows-10/3898/a-few-more-answers-about-windows-10-upgrades
Niesje1973
7 jaar geleden
De laptop is heel traag geworden en ik wil dus echt een volledige herinstallatie. Is dat mogelijk met jouw optie?
SimonV
7 jaar geleden
Volgens mij wel: Als je 'Deze pc opnieuw instellen' gebruikt worden alle programma's die je geïnstalleerd hebt verwijderd. Je kunt ervoor kiezen om je persoonlijke bestanden te behouden (maak toch altijd voor de zekerheid eerst even een back-up), maar Windows zelf wordt gewoon wel helemaal opnieuw geïnstalleerd. Je zult daarna dus al je programma's opnieuw moeten installeren - iets wat flink wat tijd in beslag kan nemen. Wanneer 'Deze pc opnieuw instellen' gestart is, kun je kiezen uit de volgende opties: Mijn bestanden behouden, Alles verwijderen en in sommige gevallen Fabrieksinstellingen terugzetten. Afhankelijk van de keuzes die je maakt, neemt het hele proces enkele minuten tot enkele uren in beslag. Als je Mijn bestanden behouden kiest, wordt Windows 10 opnieuw geïnstalleerd terwijl je persoonlijke bestanden en alle software die met de computer is meegeleverd behouden worden. Je instellingen en je eigen geïnstalleerde programma's en drivers worden verwijderd. Wat gebeurt er als je 'Alles verwijderen' gebruikt?
Als je Alles verwijderen kiest, wordt Windows 10 opnieuw geïnstalleerd terwijl alle software die met de computer is meegeleverd behouden wordt. Je persoonlijke bestanden, je instellingen en je eigen geïnstalleerde programma's en drivers worden verwijderd. Dit is de optie die je moet kiezen als je een schone Windows 10 installatie wilt. Als je je computer weg wilt doen of wilt doorverkopen is het een goed idee om deze optie te kiezen en de harde schijf volledig te laten wissen. Dit proces duurt langer maar is een stuk veiliger. Sommige computers bieden de optie Fabrieksinstellingen terugzetten. Hierbij wordt de computer hersteld naar de staat waarin hij verkeerde toen je hem gekocht hebt. Omdat je computer misschien met een oudere versie van Windows geleverd is dan de versie die je momenteel gebruikt, kan het gebeuren dat je met een oudere versie komt te zitten. Windows wordt opnieuw geïnstalleerd terwijl alle software die met de computer is meegeleverd behouden wordt. Je persoonlijke bestanden, je instellingen en je eigen geïnstalleerde programma's en drivers worden verwijderd. http://computertotaal.nl/artikelen/pc/wat-is-de-optie-deze-pc-opnieuw-instellen-67096/
SimonV
7 jaar geleden
@MrTomaat
Duidelijk antwoord, plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+voor de de duidelijke uitleg in de reactie
Niesje1973
7 jaar geleden
Ik ga het op deze manier proberen, thx!