Mijn pc word na een paar uur stand-by te hebben gestaan traag, en loopt vaak vast. Wat kan ik het beste doen?

ik heb gewoon een anti virus programma op mijn pc, verder doe ik wel eens schijfopruiming. Maar hij word maar niet sneller terwijl mijn pc altijd mega snel was, zit een ontzettend groot geheugen op dus dat kan het ook niet zijn).

Wat is een goed opschoningsprogramma bijvoorbeeld?

Toegevoegd na 2 uur:
mijn pc is pas 3-4 jaar oud ongeveer, een vrij dure vergeleken met diverse anderen pc`s (HP Pavillion), veel mankementen al aan gehad en al terug naar de fabriek geweest omdat de videokaart niet werkte en nog wat mankementen. ik heb bijna alles op C staan, en een externe schijf (kreeg je er officeel van HP bij). volgens schijfdefragmentatie heb ik nog 75% ruimte over, ik heb ook niet zo super veel verstand van computers en herinstalleren dat durf ik dus echt niet te proberen.

Toegevoegd na 2 uur:
mijn pc is pas 3-4 jaar oud ongeveer, een vrij dure vergeleken met diverse anderen pc`s (HP Pavillion), veel mankementen al aan gehad en al terug naar de fabriek geweest omdat de videokaart niet werkte en nog wat mankementen. ik heb bijna alles op C staan, en een externe schijf (kreeg je er officeel van HP bij). volgens schijfdefragmentatie heb ik nog 75% ruimte over, ik heb ook niet zo super veel verstand van computers en herinstalleren dat durf ik dus echt niet te proberen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat hij mega traag is weet ik niet zo 1 2 3 te beantwoorden, maar pc's worden op de duur altijd wel wat langzamer.
vraagje: heb je al je bestanden op comparitie C opgeslagen? of op een andere schijf.

dat kan namelijk veel schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CCleaner kan je wel gebruiken. Maar ik zeg ook niet dat het goed is. Kan je eventueel uitproberen ;-)
En.. misschien heb je veel bestanden in je computer staan? Dat kan ook wel namelijk. Of veel dingen gedownload? Die grote gb (ofzo, weet niet meer hoe dat geval heet) hebben..
Maar wanneer computers oud worden, worden ze vanzelf wel erg traag. Misschien is dat wel de reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet gaan opschonen, maar rigoureus een herinstallatie doen. Al die 'oplapproggies' vind ik niet werken is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je last van vele programma's die op de achtergrond meedraaien. Cc cleaner werkt wel even! Ook kan je een programma als hitman pro draaien, deze verwijderd ook spyware etc. Tune up! Werkt ook vaak. ( gewoon even googlen) tja een schone installatie is dikwijls het beste! Eerst wel een backup maken op een externe schijf aangezien die alles verwijderd.