Kan mijn baas zien wat ik doe op zijn wifi?

Wat ik bijvoorbeeld via mijn telefoon opzoek op Google? Het gaat hier om een met wachtwoord een beveiligde wifi.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
Powergen
7 jaar geleden
Dat is mogelijk ja.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nietes. However .... http://www.howtogeek.com/68886/how-to-configure-your-router-for-network-wide-url-logging/
TurfGraver
7 jaar geleden
Jazeker is dat mogelijk.
Of die dat doet? (kleine letters..)
Cryofiel
7 jaar geleden
Ook interessant zou zijn: kan de baas zien dat *iemand* site X bezoekt, of kan de baas ook zien dat *jij* site X bezoekt?
TurfGraver
7 jaar geleden
Als "jij" een IP adres is, ja.
Cryofiel
7 jaar geleden
Maar dan moet hij een IP-adres aan een persoon kunnen koppelen.
Thecis
7 jaar geleden
@cryofiel.
Een netwerkbeheerder kan vrij gemakkelijk in zien welke sites geopend worden.
Het naar de persoon leiden is iets moeilijker, maar als iedereen een eigen PC heeft al veel gemakkelijker (of het is te herleiden naar een PC en aan de hand van de inloggegevens weet je alsnog wie het is).
De meeste bedrijven hebben niet direct inzichtelijk wie precies wat doet. Maar je kan het er wel uit destilleren.
Cryofiel
7 jaar geleden
Maar als ik met mijn eigen telefoon gebruik maak van de werk-wifi, ziet mijn werkgever toch niet dat *ik* dat ben?
TurfGraver
7 jaar geleden
Nee. Kan ook iemand anders zijn met jou telefoon.

Antwoorden (1)

Ja het is voor je baas mogelijk om al het verkeer in te zien. Meeste websites versturen hun gegevens echter niet in "plain text"(leesbare gegevens) maar die zijn versleuteld.

Dat kun je zien aan je browser of de verbinding beveiligd is.
Bij bijvoorbeeld Google Chrome is dat een groen slotje.
Er staat aan het begin van de URL dan in plaats van http; https.