Waar kan je het beste digitale foto's bewaren?

ik heb duizenden foto's maar hoe kan ik die het beste bewaren want als mijn mac zou crashen, dan ben ik niet blij...... bestaat er iets van een mega stick of zo iets, wat kan ik het beste doen.......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

Koop 2 sticks van 16 GB, Als je dan bijvoorbeeld in totaal aan 8 GB aan foto's hebt, heeft u dan twee exemplaren. En kunt u later de andere 8 GB aanvullen met nieuwere foto's. Stop de 2 sticks op twee verschillende vertrouwde plaatsen (brandkast) zonder er nog aan te komen tenzij je je fotoalbum moet aanpassen. Als er dan 1 stick kappot is dat je nog een reserve hebt.

Dat is mijn toepassing en het werkt ;-)

Groetjes

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel bij elke stick de volledige fotoalbum x2.
Dus 8GB per stick (hangt af hoeveel foto's je hebt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u dat ga ik snel doen.......

Andere antwoorden (7)

Bewaar ze in ieder geval op twee plaatsen. Bijvoorbeeld op je computer en op een externe hardeschijf. Die laatste kosten niet zoveel meer, dus dat is goed te doen.
Controleer dan wel regelmatig of de hardeschijf nog werkt, want dat is wel fijn als je computer het begeeft.
Wat je ook kunt doen is het branden op DVD's, maar die worden na een paar jaar vaak slechter, dus ook daar moet je regelmatig controleren en soms opnieuw branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze op de pc staan maar ook op een externe schijf die bij een goede vriend ligt. Ik heb een externe schijf met zijn foto's liggen.
Ooit zijn er bij een brand heel veel vanm zijn foto's verloren gegaan en nu willen we dat op deze manier voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, verschillende lokaties gebruiken +1
je kan het op verschillende manieren bewaren, bv op een aantal usb sticks of branden op een aantal cdtjes externe harde schijf maar je kan ook een foto boek online bestellen je up-load ze en via bijv. kruidvat.nl kun je het bestellen. Er is zoveel mogelijk wat je kan doen om je foto's "veilig" te stellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als prijs geen rol speelt is de Sentry QA0004 een goede optie. Tot 24 uur waterdicht en tot 30 minuten "vuur proof" bij temperaturen van 850 graden Celsius. Prijs: rond de 300 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Mac een beetje up-to-date is, heb je ook Time Machine erop staan. Hiermee wordt automatisch een backup voor je geregeld als je er een externe harde schijf op aansluit. Voor meer informatie kun je de link in de bronnen bekijken.

Het enige wat je dus nog nodig hebt is een externe harde schijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
google maar : billy holliday bewaarde haar papier geld altijd in haar vagina opgerold

maar of dat met een usb stick ook kan? dat valt nog maar te bezien met al die gevoelige chips

gr gr ook foto verzamelaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op cd, maar daar past niet veel op. je kunt een usb-stick gebruiken, die kan gewoon in een dvd-speler op tv of digitaal fotolijstje en een paar die niet zo mooi zijn verwijder ik altijd