Als je in Duitsland of Nederland gaat tanken heeft euro 95 daar ook de zelfde benaming ?

Is dat daar ook euro 95 of heeft dat daar een andere benaming ? En waar kun je in Nederland of Duitsland het goedkoopste tanken ? Bestaat daar een app voor ? welke ?

3.1K

Het beste antwoord

Duitsland is sinds 2011 op grote schaal overgegaan op de verkoop van brandstof met 10% bijmenging van bio-ethanol, zoals Super E10 en Super Plus E10. Euro 95 (E5) is vaak echter nog wel verkrijgbaar en wordt in Duitsland ook zo genoemd. Op de pomp is altijd met stickers aangegeven dat het om E10 gaat. Let op: Controleer voor de reis of het voertuig geschikt is voor rijden op E10 via www.e10check.nl. Voor auto's en motoren die niet op Super E10 kunnen rijden, adviseert de ANWB een premiumbrandstof ( bijvoorbeeld Super Plus 98) te tanken als Euro 95 ( E5) niet meer aan de pomp te verkrijgen is. Deze benzine met octaangetal 98 is duurder, maar kan ongestraft worden gebruikt in voertuigen die normaal op Euro 95 rijden.

# In Duitsland kunnen de brandstofprijzen bij de pomp sterk schommelen: in de vroege avonduren (tussen 17 en 19 uur) zijn de prijzen vaak het laagst, terwijl ze later op de avond en 's nachts (globaal tussen 20 en 6 uur) meestal het hoogst zijn.
# Over het algemeen zijn de brandstofprijzen bij tankstations die iets verder van de Autobahn liggen, aanzienlijk lager dan de prijzen bij tankstations die direct aan de Autobahn liggen. Zie www.adac.de voor een lijst en een kaart met goedkopere tankstations in de buurt van de Autobahn.
# Bij een Autohof (een wegrestaurant met tankstation en grote parkeerplaats voor vrachtwagenchauffeurs langs een afrit van de Autobahn), kan meestal goedkoper worden getankt dan bij een gewoon tankstation of een Raststätte (een wegrestaurant direct langs de Autobahn). Let op borden met Autohof langs de Autobahn.
# Kijk voor tankstations met de laagste prijzen in de buurt of in een bepaalde plaats op www.clever-tanken.de of gebruik de app clever-tanken.de en in Nederland werkt de app benzine-Jip prima. http://www.jip.nl/benzine/
7 jaar geleden
doralien
7 jaar geleden
aha ... heel hartelijk dank voor je zeer uitgebreid en duidelijk antwoord! Maar weet je toevallig ook hoe het zit in Frankrijk ?
doralien
7 jaar geleden
thx