Mag ik Youtube content gebruiken, om zelf een video te maken?

Bijvoorbeeld stukjes uit voetbal samenvattingen? Die ik eruit knip en zelf gebruik?
In hoever geld Copyright hier?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

dit zou mogen als je het geluid weg laat, want youtube hangt hier de copyright aan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit zou betekenen dat ik de beelden mag gebruiken, mijn eigen gekozen muziek eronder mag zetten?
Powergen
7 jaar geleden
Nee, ook beeldmateriaal heeft auteursrecht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
-het is niet youtube die copyright bepaalt. YT heeft wel een systeem die o.a. op geluid scant of materiaal wel van de auteursrechthouder is, maar dat heeft weinig te maken met of het wel of niet mag.