Is het mogelijk een laptop te koppelen aan een ander beeldscherm zonder daarbij te moeten inloggen op de laptop?

Heb een beetje een pechmaand. Naast twee lichamelijke ongelukjes heb ik vandaag het scherm van mijn laptop om zeep geholpen. Op zich niet zo'n probleem, omdat ik de vervanger al heb klaar staan... maar je raadt het al: ik heb de gegevens nog niet over gezet.
Is het dus mogelijk om de laptop aan een beeldscherm van een desktop te hangen, zobder daarvoor dus ingelogd te moeten zijn, om zo de gegevens alsnog te kopieren.
Indien ja: hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hdd eruit en in desktop inbouwen of usbhdd casing gebruiken is de andere optie

Antwoorden (1)

Ja dit kan. Als het goed is heeft een laptop net als een desktop een HDMI en/of VGA (soms RGB genoemd) poort. Gewoon het beeldscherm aansluiten op het stopcontact en de laptop en het externe beeldscherm doet het. Het kan zijn dat het beeld niet helemaal te zien is, maar dit is af te stellen, en als je toch alleen maar gegevens over gaat zetten is het geen probleem. Als je laptop geen aansluiting voor HDMI of VGA heeft zijn hier adapters voor. Op deze manier kan je ook een laptop op een tv aansluiten, mocht dit weer gebeuren en heb je geen toegang tot een beeldscherm van een desktop.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+1
Het kan ook zijn dat de laptop de beeldscherm niet automatisch pakt
Dan zou ik de harde schijf eruit halen en via een overloop naar usb aansluiten op de vervanger om zo toch nog alle bestanden eraf te halen.