Waarom crast mijn computer?

Sinds enkele weken, de eerste keer dat het gebeurde was op 18 mei 2016, crasht mijn computer op willekeurige momenten tijdens het gebruik. Dit gebeurt meestal binnen 5-30 minuten na het opstarten, soms ook niet. Ik weet niet wat de oorzaak hiervan is, hoewel ik wel weet waar het niet aan ligt door het gebruik te registreren:

-Verbruik
-Temperatuur
-Belasting van CPU/GPU (waarschijnlijk)

Ik wilde systeemherstel proberen maar er waren geen herstelpunten voor deze crashes, dit zou kunnen aangeven dat het niet aan grote softwareupdates ligt, aangezien deze meestal een systeemherstelpunt maakt.

Hierbij wat informatie van Windows over wat als goed is een van de crashes zou moeten zijn, hoewel ik zelf niet weet of iemand hier wat mee kan:
http://pastebin.com/MZArZhmx

Ik ben op dit punt ten einde raad en weet niet wat ik nog aan het probleem kan doen. Ik heb:

-De driver van mijn videokaart geüpdate
-Computer stofvrij gemaakt
-Gezocht naar enige duidelijke, zichtbare beschadigingen op de hardware
-Software verwijderd die de crashes mogelijk zouden kunnen veroorzaken

Iets wat misschien iets zou kunnen betekenen is dat toen ik nog Chrome gebruikte, vaak als ik al een ander programma aan had staan, en ik dan Chrome opstartte, er een crash plaatsvond. Om deze reden ben ik overgestapt op Firefox, maar de crashes vinden nog steeds plaats.

Weet iemand wat deze crashes veroorzaakt en wat ik eraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mogelijk hardware. Videokaart of geheugen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Videokaart ga ik eens checken. Mijn processor heeft een ingebouwde GPU, die het voorheen prima heeft gedaan voordat ik een echte videokaart kocht, dus ik zal eens kijken of de crashes niet voorkomen als ik de videokaart eruit haal.

Het beste antwoord

Het eerste wat mij te boven komt is een foutieve/overbelaste voeding (power supply). Heb je toevallig laatst een nieuw component aan je computer toegevoegd? Deze zou hem kunnen overbelasten waardoor de computer zichzelf uitschakelt.

Anders zou het ook nog een softwareprobleem kunnen zijn. Probeer je PC helemaal schoon te maken met Malwarebytes en BitDefender. Als dit niet lukt kun je nog Windows opnieuw installeren als laatste redmiddel.

Toegevoegd na 3 minuten:
EDIT: Het zou ook nog aan het RAM geheugen kunnen liggen. Probeer eens (als je computer dit heeft) één van de geheugensticks eruit te halen en de computer dan op te starten. Let wel op: er moet altijd minstens één geheugenstick in de computer zitten. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van je moederbord om te kijken welke van de slots altijd in gebruik moet zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voeding is niet het probleem, zoals ik al aangaf. Heb dit geprobeerd. Ik heb onlangs geen nieuwe componenten toegevoegd, de laatste keer was in november. Ik heb een scan gedaan voor Malware, maar de dingen die hij verwijderde waren klein en losten het niet op. RAM geheugen lijkt mij ook niet het probleem, daar heb ik meer dan genoeg van.

Andere antwoorden (1)

Het kan altijd nog zijn dat je pc besmet is met een computervirus, zelfs de beste antivirus kan niet alles tegen houden. Probeer eens met malware antibytes, scan je pc. Als dat niet helpt, kan je het beste naar een pc winkel in de buurt gaan, die weet wel wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aan malware ligt het niet, en ik denk niet dat ik naar een PC-Winkel kan gaan, aangezien ik een zelfgebouwde PC heb.