Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verbetert de wifi-snelheid bij het kopen van glasvezel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet even checken wat jouw provider aanbiedt. Maar met glasvezel zijn veel hogere snelheden mogelijk dan met koperdraad.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, de wifi-snelheid verandert niet bij glasvezel. De download- en upload-snelheid wel.
(Lees meer...)
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"De download- en upload-snelheid wel." als je het bekabeld aansluit....
De snelheid veranderd alleen wanneer jouw router de snelheid aankan, om te beginnen, draadloos zal altijd wel langzamer zijn dan bekabeld internet. Als voorbeeld: Je neemt een 200 Mbps abonnement bij een internetprovider en jouw router of modem (het apparaat die bekabeld internet omzet in draadloos internet) maar 100 Mbps aankan, dan schiet je hier niets mee op. Als ik jou was zou ik gewoon een kabeltje trekken en er een tweede router aanhangen, een WiFi-repeater zorgt ook weer voor vertraging, omdat deze het signaal 2 keer door moet geven. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat met dat kabeltje dacht ik ook al, maar het is dus niet mogelijk een extra kabel te trekken... Alle buizen zitten al vol. We hebben nu een repeater set van "devolo" die het internet via het stop contact door het huis verspreid maar dat internet is ook traag... Nu ging ik dus gister met een LAN-kabeltje internetten maar dat maakte helemaal niks uit, zou dit door glasvezel beter worden? Ik haal nu een snelheid van 2,9 mbits /seconde(als de eenheid klopt) kan mijn router (Apple timecapsule) her aan voor glasvezel denk je? Misschien een beetje onduidelijk wat ik allemaal zeg maar als je iets niet snapt vraag het maar! Ps. Dank voor je duidelijke reactie!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Nu ging ik dus gister met een LAN-kabeltje internetten maar dat maakte helemaal niks uit" Bedoel je een kabeltje vanuit die devolo repeater of DIRECT vanuit je modem/router? Want als je direct met LANkabel internet haal je altijd sneller dan 2,9mbit/s of je moet echt brak internet hebben. Kan je niet testen met een laptop in de gangkast(dus direct op je modem/router) ofzo?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding