Wat wordt bedoeld als een laptop een 'floater' genoemd wordt?

Het lukte niet om de laptop die een secretaresse gebruikte aan te sluiten op de LCD projector. Als verklaring gaf ze: het is een floater. Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een apparaat in bruikleen gegeven door de reparateur/reparatie-afdeling. Dus een oud gebruikt model welke nu dient als tijdelijk apparaat voor iemand wiens laptop stuk is/service nodig heeft.

https://www.technibble.com/forums/threads/floater-laptop.2679/

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook zou je als bedrijf 3 floater laptops kunnen hebben in een bedrijf waar iedereen desktops gebruikt. Voor die ene keer dat ze een laptop nodig hebben pakken ze een floater, gebruiken die en brengen hem weer terug.

http://ask.metafilter.com/100074/Advice-Guidlines-on-handling-floater-laptops

(Hij drijft dus van gebruiker naar gebruiker.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
To float betekent ook drijven.
"Hij drijft dus van gebruiker naar gebruiker": mooi geformuleerd!
Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
O, zit dat zo! Het verklaart in elk geval waarom de secretaresse niet precies wist hoe / of de laptop kon worden aangesloten op de LCD projector.

Andere antwoorden (1)

ik had er ook nog nooit van gehoord maar ik begrijp
dat het hier gaat om een laptop die normaal gesproken via een docking station wordt gebruikt die ook alleen via die weg de gebruikelijk updates of hardware driver ontvangt
en die misschien vanwege admin rechten/policy niet te veranderen is als deze niet op de docking station zit.
dus waarschijnlijk mag deze dan ook niet een 2de beeldscherm aansluiten.
wat normaal wel kan.

misschien is dat hardware matig zelf zo gemaakt om te zorgen dat out in the fleid bedrijfsgegevens niet uitlekken en dus is het onmogelijk gemaakt er andere hardware op aan te sluiten of ook maar iets te kunnen veranderen aan de hardware instellingen

het zijn denk ik met opzet "beperkte" laptops

Een floater kan dus staan voor een laptop die allleen volledig kan werken en alleen veranderd kan worden met verbinding met een bepaald bedrijfsnetwerk met policy restriction etc
capthavoc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt het stuk volgens mij verkeerd begrepen (ik gebruik die link ook in mijn antwoord). Het verhaal beschrijft een situatie waarin werknemers met docks en laptops werken, dat wordt echter als niet-ideaal beschouwd, men wil over naar desktops en de laptops als floaters gaan gebruiken, of wel iedereen die voor de dag een laptop nodig heeft pakt een floater. but to keep these laptops as generic floaters to be checked out when needed.