Hoe trouwbaar is Norton Security eigenlijk?

Sinds twee dagen mijn pc is zo traag dat ik niet meer mee kan werken, opstarten gaat heel traag, internet reageert niet eens, ik krijg foutmeldingen en loopt steeds vast etc. Als ik mijn Norton antivirus open en volledig scan uitvoer (en gaat heel moeizaam) geeft geen enkel risicos of fouten te detecteren, ik heb gewoon een betaalde abonnement van Norton dus je zou dat moet troubaarder zijn dan een gratis versie, maar nu is de vraag dus hoe trouwbaar is de antivirus? Waarom zie ik constant de groene vink op mijn pc en terwijl ik niet meer normale gebruik van kan maken? Is dat nou echt zonder reden? Wat zijn jullie tips, ik heb mijn pc hard snel nodig voor werk...help :(

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Virusscanners zijn wat minder goed in het vinden van malware dan malwarezoekers. Probeer AdwCleaner en Malwarebyte eens, misschien wordt daarmee het probleem opgelost. http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ https://nl.malwarebytes.org/downloads/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet alle virusscanners kunnen alle virussen en problemen vinden. De een is beter in het vinden van bepaalde bestanden dan de ander. Probeer de tip van SimonV eens. Ik heb ook eens gehad dat Norton iets niet kon vinden en Malwarebytes vond ineens 3 Trojans op mn pc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarnaast is het ook een soort onjuist denkbeeld dat
virusscanner doet het> PC draait als een zonnetje. Tips kunnen pas voortvloeien uit de gegevens die we hebben. -Welke Windows draai je?
-Welke hardware gebruik je (CPU, RAM, HDD (SDD?))
-Naast virussen en malware, kan je hele computer wel propvol staan met juist security programma's die je PC naar beneden halen. Of wat dacht je van een C-schijf die het bijna begeeft en nog maar een paar MB/s weg kan schrijven.
-Wellicht draai je Windows Vista op een Pentium 4.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb nog nooit betaald voor een malware of AV-pakket. Voor consumenten zie ik dat echt als onzin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb er geen verstand van, maar mij werd, dat Norton niet 'de beste' is... trek je conclusie. Misschien is simpelweg een andere proberen een goed idee?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heb je windows 8 of hoger, dan zit er een ingebouwde antivirus op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal er eens een vraag van maken, ben benieuwd naar de verschillende meningen en ervaringen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Trouwen met antiviruspakketten zou ik sowieso niet doen.
ronron1212
8 jaar geleden
Schoon je tijdelijke en overige bestanden eens op dat kan Norton ook voor je doen. Kijk in Norton eens welke pakketten er allemaal worden opgestart en zet die eens uit.
SimonV
8 jaar geleden
Schoonmaken gaat prima met Ccleaner. https://www.piriform.com/ccleaner
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV ik heb de malewarebytes gedownloaded en gescand hij heeft wel 8 problemen gevonden maar geen malware, ik ben het nu nog eens opnieuw gaan scannen misschien geeft ie iets nieuws aan dit keer, anders ga ik toch de Adwclearen ook eens proberen, maar tot nu toe de probleem is nog niet geholpen. En degenen die vragen naar welke Windows ik gebruik het is Windows7, HDD ....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
CPU? RAM? En als je echt wat fijns wil, dan doe je een herinstallatie van Windows.
redhouse
8 jaar geleden
Tip Eset online scan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruik Spywarehunter. Werkt perfect om je pc op te schonen van malware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit je verhaal haal ik alleen maar dat de PC ineens erg traag is en vastloopt. Je denkt zelf aan een virus. Dat kan hoor, maar is niet het eerste waar ik aan denk. Je zegt "ik krijg foutmeldingen". Wat voor foutmeldingen? Misschien kom je al een heel eind als je die goed leest of in Google plakt. Een standaard rijtje traagheidsveroorzakers: - doe eens ctrl-alt-del / taakbeheer / prestaties. Ziet dat er dan 'vol' uit, als in: heeft je processor het ergens erg druk mee, is je geheugen vol in gebruik, etc? - wat start er zoal automatisch (tabblad Opstarten in taakbeheer, maar ook: hoeveel icoontjes zie je rechtsonder na opstarten?) Denk je dat je daar het een en ander van kan missen? - blijft de traagheid ook als je je browser hebt afgesloten? Heb je misschien tientallen tabs met zware websites als Facebook en Youtube open? - heb je behalve Norton nog meer virusscanners draaien? Goeie tips boven hoor, maar niet voor blijvend: als je 5 van die dingen hebt die allemaal tegelijk continue je PC willen monitoren wordt het er niet sneller van. En natuurlijk:
- wat heb je twee dagen geleden zoal gedaan? Iets geinstalleerd? Nieuwe hardware? Op een obscure website geweest en rare popups gezien? iets illegaal gedownload? (zonder oordeel hoor, maar dan gaan we weer naar virussen kijken) Een stroomstoring gehad? Je PC opengemaakt om te stofzuigen? Troubleshooten van een vaag probleem via een websiteforum is vrijwel niet te doen. Kom je met bovenstaande niet verder en je hebt niemand in de buurt die even kan komen kijken dan is een verse installatie van Windows inderdaad de snelste oplossing.

Antwoorden (1)

Norton Security is heel betrouwbaar maar ..... een virusscanner en een programma voor het opkuisen van malware is niet voldoende om een PC vlot te houden. Een PC heeft regelmatig een "onderhoud" nodig. Lees
http://decomputer.be/10-tips-voor-een-snelle-pc/