Hoe kan ik in 1 keer zo'n 3000 files van een andere extensie voorzien?

Ik heb een map met circa 3000 files (.kepub) en die wil ik in 1 keer veranderen naar files met de extensie .epub.
Ik wilde dit in principe op de ouderwetse manier in een DOS schermpje doen (rename *.kepub *.epub), maar dit wilde niet lukken omdat ik niet dmv cd in de juiste map kon komen (directory namen zijn te lang).
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Klik, terwijl je Shift ingedrukt houdt, met de rechtermuisknop op de map in Windows Verkenner. Kies dan voor "Opdrachtvenster hier openen". Je krijgt dan je opdrachtprompt en je zit gelijk in de goede directory. Daarna kun je je dos-commando uitvoeren.
bamibal
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Let wel... Klikken op de mappen-boom in het LINKER deel van het venster.
Bij het rechterdeel van het venster krijg je die optie niet !
bamibal
8 jaar geleden
Ik krijg die optie rechts ook (win 10).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat wist ik nog niet. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden. Die zijn mooi voor de toekomst. Eigenlijk bedacht ik dat ik het me een stuk makkelijker kon maken door al die files in de root directory te zetten en vandaar mijn dos-commando uit te voeren (en dan de boel weer terug zetten in de oude map). Probleem is in ieder geval opgelost en voor de toekomst heb ik er weer 2 nieuwe manieren bij geleerd.

Andere antwoorden (1)

Hier één van mijn favoriete utilities, een bulk renamer. Het is gratis, doet precies wat je vraagt en kan nog veel meer. Succes ermee!

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooie utilitie, daar heb ik wel wat aan