Hoe kan het dat bepaalde pagina een lettertype hebben?

Ik zit met iets wat ik vervelend vind. OP bepaalde webpagina's zoals Facebook krijg ik opeens een andere lettertype, dit is ook nog eens groter en dik gedrukt. Ik mijn instellingen vind ik niks raars/ongewoons en op internet vind ik zelf geen oplossing. Dit is opeens gebeurd zonder dat ik iets heb veranderd in mijn systeem.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat komt omdat het lettertype in de html file aangegeven wordt.
En dat komt weer omdat de ontwerper van de pagina dat mooi vindt.
Het enige wat je er tegen kunt doen is alle fonts van je computer verwijderen behalve dat ene font wat jij wilt hebben. Te vinden in "C:\WINDOWS\Fonts"
Is geen aanbevolen operatie.