Hoe werkt een iso-bestand op een usb?

Ik heb een iso-bestand gedownload van windows 10 en op een usb gezet, maar wanneer ik f12 druk, en naar usb device op enter druk doet het niks. Ik heb namelijk blauw scherm met Recovery. Ik kan me helpen?!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maak de usb stick "bootable" zie hier uitleg hoe dat handmatig te doen:
http://nl.wikihow.com/Een-USB-stick-bootable-maken (alle bestanden zullen verloren gaan dus ook de *.iso die er nu op staat dus zorg dat je die weer op je harde schijf van de computer zet)
Pak de *iso uit en kopieer de bestanden die zijn uitgepakt naar de usb-stick.
Nu weer opnieuw vanaf de usb-stick opstarten vanuit de bios (of f12 zoals jij doet). Met een programma kan ook die maakt hem "bootable" en pakt de aangegeven *.iso meteen voor je uit gebruik daar bv Rufus voor:
https://rufus.akeo.ie/

Antwoorden (1)

Hoe een computer opstart vanaf een USB stick is simpel: Zodra je de usb stick selecteerd om vanaf te booten (hoe dit werkt weet ik zo niet, ik ben al jaren Linux gebruiker en de shortcuts verschillen per computer merk) kijkt de computer of de flag (geen idee hoe ik dat uitleg) 'boot' er op zit. Zo ja, dan probeert hij op te starten vanaf de usb stick. Je moet de ISO echter wel naar de usb schrijven met specifieke software, ik heb deze er wel eens voor gebruikt:
http://www.intowindows.com/burn-iso-to-usb/

Hoop dat dit helpt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik doe het op een apple mac, maar als ik de Boot-Camp assistente gebruik, krijg ik de hele tijd dit: Boot Camp ondersteunt alleen de installatie van Windows 7 of hoger op dit platform. Gebruik een ISO-bestand voor de installatie van Windows 7 of hoger. Ik heb windows 10 als bestand?