Toets 'Ctrl' ingedrukt houden en dan met het scrollwieltje op je muis groter/kleiner maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt af van wat je voor je ziet. Je kunt rechtsboven maximaliseren, middelste knop li. van het witte kruisje. Ook kun je de zijkanten en onderkant groter trekken door de muis op de grens te zetten. Je krijgt dan een zwart dubbelpijltje en sleept dit door ook de li-muis mee in te drukken naar recht/links of onder/boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rechts onderaan heb je een vergrootglaasje met daarnaast een percentage (bijv. 100%)
dat kun je aanpassen door ernaast op het pijltje naar beneden te klikken, en een groter zoomniveau te kiezen.
13 jaar geleden
Rechter muisknop op het bureaublad (niet op een icoon).
Vervolgens onderaan op eigenschappen klikken.
Ga naar het tabblad Instellingen. Zet het balkje bij Beeldschermresolutie naar rechts.

Als het zo is dat er heel weinig(2 tot ongeveer 5) mogelijkheden zijn, kan het zijn dat de drivers voor de grafische kaart niet goed zijn geinstalleerd.
Om dit te controlleren klik je met je rechter muisknop op deze computer en in het menu op Eigenschappen (onderaan). Bovenin klikt u op het tabblad Hardware. Bovenaan bij apparaatbeheer staat Apparaatbeheer. Klik hier op. U krijgt nu het scherm van apparaatbeheer te zien. Als er een tabje is met gele vraagtekens, klap deze dan uit. Kijk of de VGA driver mist.

Zo ja, zoek uit of je een onboard videokaart hebt of een videokaart die op je moederbord is geplaatst.
Hoe je dit kan zien: Volg de kabel vanaf je scherm naar je computerkast. Zit de kabel onderaan de kast en zit die er horizontaal in, heb je een videokaart die op je moederbord zit. Zit de kabel verticaal een beetje tegen de zijkant van de kast dan heb je een onboard videokaart.

Heb je een onboard videokaart.
Ga dan opzoek naar het type moederbord. Dit kan onderandere met Everest. Als je het type hebt gevonden ga je opzoek naar de videokaart drivers van dit type moederbord. De drivers zijn vaak op de website van de fabrikant te downloaden. Vervolgens nog installeren en je kan nu een hogere beeldschermresolutie aan.

Als u een videokaart op uw moederbord heeft zitten, moet u opzoek gaan naar het type videokaart. Dit kan je ook terug vinden op Everest. Vervolgens zoek je deze drivers op op de website van de fabrikant. Vervolgens nog installeren en je kan nu een hogere beeldschermresolutie aan.