Een document in microsoft office ,dat ik veel moet bewerken en opslaan,word steeds groter,hoe kan ik dat bestand weer kleiner krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Welke Word-versie gebruik je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een reactie omdat het een gok is: probeer eens het hele document te kopiëren, te plakken in een geheel nieuw document, en op te slaan onder een andere naam. Is het dan nog steeds net zo groot?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suzyQ
Heb ik al geprobeerd...blijft net zo groot:(
paulus811
13 jaar geleden
In welk office programma bedoel je? Een spreadsheet bijvoorbeeld wordt veel kleiner als je alle niet gebruikte regels delete. Heb je ooit een keer op bijv. regel 100.000 iets gezet en weer verwijderd, dan wordt die positie onthouden. Je kunt dat zien door de rechterschuifbalk naar beneden te schuiven, je moet dan ongeveer op de laatste gevulde regel van je spreadsheet uitkomen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je kunt ook Control-End indrukken. Dan kom je in de cel die het snijpunt is van de onderste rij waar iets instaat, en de meest rechtse kolom waar iets instaat. Die cel zelf kan overigens wel echt leeg zijn.

Het beste antwoord

Sla het bestand op in de nieuwste indeling die Microsoft Office vanaf versie 2007 ondersteunt. Door je document in het DOCX formaat op te slaan is de afmeting van het bestand altijd reeël. Een DOCX bestand is overal te openen, in tegenstelling van wat veel mensen denken ook in Office 2003 en Open Office (al dan niet onder Windows). De uitwisselbaarheid is dus uitstekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het verleden sloeg ik het ook op in DOCX formaat...maar je wilt niet weten hoeveel mensen dat formaat niet kunnen openen:(
Cryofiel
13 jaar geleden
Dan heb je dus de nieuwste Word. Dan help het volgende: eenmalig opslaan als DOCX, daarna weer opslaan als DOC. Als het goed is, is je document nu een stuk kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Cryofiel
mooi niet...blijft net zo groot:(
Cryofiel
13 jaar geleden
Heb je plaatjes in je document gezet? Die kunnen errug veel ruimte innemen. Probeer eens of je je plaatjes er op een andere manier in kunt zetten. Ik ben hier helaas geen expert in, dus ik kan je slechts aanraden te experimenteren. Misschien weet een andere GV-er hier meer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaatjes als JPG (compressed) opslaan, en ze dan importeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie heeft er problemen met openen? Bijvoorbeeld Office 2003 kan gewoon DOCX openen, maar dan moeten er wel wat updates geïnstalleerd zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je kunt er niet zomaar van uitgaan dat iedereen die updates heeft geïnstalleerd, of zelfs maar weet hoe dat zou moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@cryofiel: dat is niet relevant aan de vraag. De vraag was hoe een bestand te verkleinen was, niet hoe compatibiliteit opgelost moet worden voor personen met oudere software die niet updaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Microsoft biedt een toepassing aan waarmee je met je Office-versie ook Office 2007-documenten kan openen.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is waardevol, @APT. Als je de automatische updates laat installeren dan komt deze vanzelf mee. Werkt goed. Extra Tip voor de de mensen die van techniek houden! Als je een .DOCX bestand opslaat op je computer en naar .ZIP renamed en die .ZIP uitpakt dan heb je toegang naar alle afbeeldingen en lettertypen uit je document! Kan je dan dus allemaal apart opslaan en bewerken.

Andere antwoorden (2)

door te comprimeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijft hij dan wel in 'doc' formaat?...ik verstuur hem namelijk vaak naar andere mensen door.
AWM
13 jaar geleden
Dat is geen nuttige tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje Antwoordman, ik ga ervanuit dat comprimeren altijd verkleinde. is dat een onjuiste veronderstelling?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Eleo: comprimeren betekent samendrukken en geeft aan dat iets kleiner wordt. Bij mijn weten heeft Word geen optie om een bestand te comprimeren. Wel heb je de mogelijkheid om afbeeldingen in een document te comprimeren. Hierbij wordt de resolutie aangepast aan het doel van het document. Je kunt kiezen voor 'Afdrukken' waarbij de geselecteerde of alle afbeeldingen aangepast worden naar 200dpi. De tweede optie is comprimeren voor online gebruik waarbij de resolutie 96dpi wordt. Wanneer je antwoord zo kort door de bocht is, zou je enige toelichting kunnen geven. Zoals waar de functionaliteit die je bedoelt te vinden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Antwoordman en @ roqui:
wellicht had ik mijn optie beter onder 'reacties' kunnen plaatsen.. doe ik een volgende keer dus.
Door alle tekstopmaak zichtbaar te maken en waar nodig opmaakcode's verwijderen.